Mijn motivatie om af te vallen is weg. Wat moet ik nu doen?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Afvallen en je motivatie vasthouden is lastig De eerste week kun je het afvallen eenvoudig volhouden. Je voelt je goed en zit vol motivatie. Een paar weken later gaat het echter allemaal niet meer zo makkelijk. Je bent inmiddels een aantal kilo afgevallen en je motivatie zakt in. Je wilt weer snoepen, het mag nu wel weer, je bent tenslotte afgevallen! Tijdens het afvallen is het vasthouden van de motivatie voor veel mensen moeilijk. Door gebruik te maken van een ‘Slankbestand’ kun je je motivatie tijdens het afvallen beter vasthouden! Een Slankbestand: afvallen en je motivatie vasthouden Je kunt je motivatie beter vasthouden met een Slankbestand. Dit is een document (of boekje) waarin jij je complete afvalproces vastlegt. Het belangrijkste is dat je je Slankbestand tijdens het afvallen dagelijks raadpleegt en aanvult, zodat je constant op de hoogte blijft van je eigen proces. Schrijf tijdens het afvallen op wat je bezighoudt Een van de eerste zaken die je in je Slankbestand kunt vastleggen zijn je gevoelens. Hoe voel je je tijdens het afvallen? Wat heb je allemaal meegemaakt, wat was moeilijk en wat ging goed? En waarom? Je kunt hier reflecteren op je dag zoals je in een dagboek zou doen, maar dan met betrekking tot afvallen. Door dit bij te houden krijg je een beeld van je gevoelens en hoe je hier tijdens het afvallen op reageert. Begin je veel te snoepen in periodes van stress? Of merk je dat je een gezelligheids eter bent? Dan kun je er iets aan doen. Stel je streefgewicht vast Het is makkelijk om te roepen dat je 10 kilo wilt afvallen, maar wie zegt dat dat gezond is voor jouw lichaam? Je kunt aan de hand van je BMI berekenen wat een gezond gewicht is voor jou. Je zit op een goed gewicht als je BMI tussen de 19 en 25 zit. Schrijf op hoe je je zou voelen als je bent afgevallen Deze oefening zorgt voor meer motivatie tijdens het afvallen, zeker als je hem vaak herhaalt. Stel je nu eens voor dat je met een toverspreuk nu direct al je overtollige kilo’s kunt wegtoveren. Hoe zou je je dan voelen? Wat zou je doen? Hoe zou je over jezelf denken? Het is goed om voor jezelf duidelijk te maken hoe geweldig het zou voelen als je je streefgewicht bereikt hebt. Zorg dat je van binnen gewend raakt aan het idee dat je je perfecte gewicht hebt bereikt. Zo bouw je je zelfvertrouwen op en weet je waar je het voor doet: Je wilt dat gevoel altijd hebben! Lees tijdens het afvallen regelmatig terug in je Slankbestand, dat geeft je meer motivatie!

Wel herkenbaar. Lastige alleen is dat je dan geen gewicht zult verliezen. Misschien is meer bewegen voor je weggelegd? Als je iets zoekt wat je écht leuk vindt om te doen kom je in elk geval niet aan en val je misschien langzaam iets af.

Je kunt jezelf eens goed afvragen waarom je wou afvallen en wat alle voordelen ervan zijn. Dat kan soms helpen om zo weer opnieuw een doel te stellen.

Ook bij mij is dit wel herkenbaar.. Waarschijnlijk ben je een emotie eter, dan is het extra moeilijk om af te vallen en door te gaan. Ik voel me weer lekker in mijn vel zitten waardoor de motivatie om af te vallen weer terug is gekomen.

Je zou motivatie kunnen zien als een wortel, die je aan het einde van een hengel voor de neus van een ezeltje hangt : het ezeltje denkt, dat hij de wortel kan bereiken door erachteraan te lopen, maar de wortel blijft onbereikbaar....dus een slim ezeltje houdt dan op met lopen. Hij is aan de wortel voor z'n gezicht gewend. Je zult dus een nieuwe motivatie moeten zoeken, als je door wilt gaan met afvallen. Je kunt jezelf een hoge beloning in het vooruitzicht stellen. Iets, dat je echt héél graag wilt, maar dat je altijd ver weg geduwd hebt. Een verwenweekendje op Texel, bijv, of een heel duur maar supermooi kledingstuk. Of je kunt jezelf elke week gaan opmeten (dit werkte erg goed bij mij....) : je hals, je borstomvang, je taille, je buik op de dikste plek, je heupen op 'dikste bil-hoogte', en je bovendijbeen. Opschrijven, en elke week zien, dat er weer halve of hele centimeters 'weggesmolten' zijn!! Wat ook zou kunnen werken : een zeer onflatteuze foto van jezelf op je allerdikst hier en daar ophangen : op de spiegel in de badkamer, waar je naakt rondscharrelt na het douchen, op de deur van je koelkast enz : waar je jezelf af en toe tegenkomt om steeds opnieuw vast te stellen : zó nooit meer!!! Je weet tenslotte, dat het veel beter met je zal gaan, lichamelijk zowel als tussen de oren, als je bereikt hebt wat je wilde bereiken toen je begon met lijnen. En in deze heerlijke tijd van het jaar met aardbeien, asperges en heerlijke jonge groenten is het echt de beste tijd om je kilootjes definitief kwijt te raken. Dus doorgaan, hoor : je kúnt het!!!

Jammer dat je niet vertelt hoeveel je bent afgevallen in hoeveel tijd en wat je nog moet/wil afvallen. Het lijkt mij tijd voor een pauze!!! Geniet van de dingen van het leven, de mensen om je heen en eet gewoon maar..... -heel belangrijk natuurlijk- hou je gewicht in balans. Straks komt je motivatie weer en kan je opnieuw een afvalsessie doen. Dan gaat het ook weer wat makkelijker. Suc6

Nou moe! wat moet ik doen? dat weet je donders goed! DOORGAAN ,natuurlijk!!! ik vind het hartstikke knap dat je het doet , maar je begint nu ook te weten dat je 'dit' soort dippen krijgt , hoort er ook bij! geloof mij én dat gaat vaker dan 1x gebeuren!!! Dan ga je zeuren en vervelend worden (voor jezelf en je omgeving) en besluit bijna om te stoppen (lekker makkelijk) maar (ikke denk) dat als je nou eem niet opgeeft, eem deurzett'nn dan komt jou motivatie zo weer terug!!! Dus eigenlijk ben je juist heel erg goed bezig!!!! mijn complimenten!

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100