Wat kun je het beste doen als je je tong hebt verbrand?

Om zowel de pijn te verminderen en het evt. eerder over te laten gaan?

De optie 'water' ken ik al. Maar zijn er nog andere tips?
( En geen heet drankje drinken... dat snap ik uiteraard wel.. maar soms denk je dat het kan.. en dan voila, tong verbrand!)

Want dit overkomt mij toch zó vaak!

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
2.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ken je het spreekwoord van die ezel en die steen? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
hahaha sssst ;) Je hebt ook momenten dat je even druk aan het praten bent, er niet bij nadenkt .. en voila!
Had ik afgelopen vrijdag nog. vréselijk. Het ene moment probeer je rustig te praten het andere moment sta je als een idiootje heen en weer te springen en met je hand te wapperen omdat je je tong hebt verbrand.. subtiel toch? ;)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een schrale troost is wellicht dat de tong het snelst genezende lichaamsdeel van de mens is.

Het beste antwoord

Glas koude melk met kleine slokjes opdrinken... helpt echt!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (7)

gewoon koel drinken uit de koelkast zonder prik
mischien een ijsje
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
klopt +
Klontje boter er op laten smelten..
Je kan ook even een ijjsblokje er op zetten...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad een ijsje. En boter maakt zacht +
Koelte en daarnaast vooral je eigen speeksel; in je mond genezen wondjes niet voor niets sneller dan ergens anders op je lichaam.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
inderdaad +
Suikerklontje opsabbelen of een hapje rijst nemen schijnt goed te helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een hap yoghurt in de mond nemen en bij de tong houden.Yoghurt verzacht enorm,dit is ook aan te bevelen wanneer een peper te heet blijkt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tandpasta op smeren. Helpt ook goed op je vingers.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een ijsblokje in je mond laten smelten.
En misschien even een poosje blazen voor je gaat drinken of eten??
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
dat doe ik ook wel ;) Maar soms ben je zo druk aan het praten dat je er even niet op let.