Kan een lichte hoofdpijn een tumor zijn?

"Ik heb lichte hoofdpijn (rechts achter) het voelt van binnen warm aan ik weet niet wat ik er mee moet, vroeger toen ik nog klein was een jaar of 8 denk ik had ik last van een soort rare aanvallen ik noemde het altijd electrische schokken ik bleef wel bij bewust zijn het deed altijd 1 minuut erg pijn en dan was het zo goed als over… ik weet nu niet wat ik moet doen is het waard om hiermee naar de dokter te gaan? ik ben bang voor bijv. een tumor

bij die aanvallen had ik nooit daarna nog hoofdpijn.
ik ben er nu ook al een paar jaar vanaf.

Waar ik ook over in zit is dat het op een best specifieke plaats in mijn hoofd is.

Ik ben bang dat ik een tumor heb zal ik naar de dokter gaan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarom zou je niet naar de dokter gaan?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Omdat hoofdpijn aardig normaal is dacht ik zo
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je je zorgen maakt, gewoon even langs de huisarts, ook al lijkt hoofdpijn onschuldig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dit is een inventariserende vraag en zal waarschijnlijk verwijderd worden...
Als je bang bent voor een tumor is dat alleen al reden genoeg om met je arts te gaan babbelen. Ook aan hoofdpijn is veel te doen.
Gaan dus zou ik adviseren!
burgos
11 jaar geleden
Naar de dokter natuurlijk, je kan het moeilijk aan de bakker vragen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een bezoek aan de huisarts is niet nodig.
Op GV kunnen wij dit best oplossen.
(Wat dacht u zelf?)
Met een wondje aan uw vinger kunt u gewoon doorlopen.
Dit ligt ff iets anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Alles over je gezondheid is het waard om mee naar een dokter te gaan. (Zelfs als je 5x per week voor niks gaat; dan heb je namelijk waarschijnlijk weer een ander probleem)

Het beste antwoord

Altijd naar de dokter gaan, al is het maar om gerust gesteld te worden. Er zijn verschillende soorten hoofdpijn en de meeste zitten op een bepaalde plaats. Gewoon even gaan, in 99 van de 100 gevallen is er geen enkele reden tot ongerustheid en als de dokter toch iets vermoedt, is een scan meestal al genoeg om uitsluitsel te geven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

De symptomen van een hersentumor hangt af van de tumor zelf, hoe groot is de hersentumor, waar in de hersenen zit de tumor en groeit hij wel of niet en zo ja, hoe snel groeit hij. Soms is men zich niet eens bewust van de aanwezigheid van een hersentumor omdat hij geen functies verstoort. De zichtbare symptomen kunnen zowel op een goedaardige hersentumor wijzen als op een kwaadaardige hersentumor. Verder onderzoek moet dit uitwijzen.
Bij de meeste mensen met een hersentumor is hoofdpijn een van de eerste symptomen. Gezien de plaats waar de tumor zich bevindt is dit ook logisch. Als de hoofdpijnklachten beginnen is de tumor al zo groot dat hij druk veroorzaakt in de hersenen. Mensen met een hersentumor die hoofdpijn krijgen raken deze bijna niet kwijt. In sommige gevallen komt bij de hoofdpijn een gevoel van misselijkheid en braken.

Je kan dus maar best eens je huisdokter raadplegen,maar de kans op een tumor is erg klein.
fremar
11 jaar geleden
Ik heb een hersentumor gehad en heb nooit, maar dan ook nooit hoofdpijn gehad, hoofdpijn op een bepaalde plek hoeft dus niets ernstigs te zijn, ga naar je huisarts en laat je onderzoeken, al is het alleen al om je zorgen, die ook hoofdpijn kunnen veroorzaken, weg te nemen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
burgos
11 jaar geleden
en zo is het, hersentumor heb je bijna nooit geen hoofdpijn, en zeker geen lichte pijn.
Het klinkt gek, maar in je hersenen zitten geen zenuwen die iets kunnen voelen. Er zitten wel veel zenuwcellen die de informatie uit de rest van het lichaam verwerken.

Je kunt bij wijze van spreke dus in de hersenen prikken zonder dat je hier pijn bij voelt.

De enige plek waar je voelt is in de huid op de hoofd. Hoofpijn is daarom in de regel ook pijn bij de hoofdhuid. Dat kan van alles zijn, bijvoorbeeld een spier die eraan trekt. Dat kan wel voor knap veel pijn zorgen.

Als je een tumor hebt in de hersenen merk je daar (helaas) pas heel laat iets van. Als de tumor niet in de weg zit drukt deze wat weefsel weg, maar daar hoef je niets van te merken. Pas als de tumor zenuwbanen gaat wegduwen merk je daar iets van. Niet in de vorm van pijn, maar door uitvalsverschijnselen, andere smaak, gehoor, spraak. Daarom worden tumoren in de hersenen pas laat ontdekt.

Je geeft zelf aan dat je bang bent dat je een tumor hebt. Als je bang bent voor je gezondheid dan is de huisarts de aangewezen persoon om mee te gaan praten. Hiervoor zijn huisartsen opgeleid. Ze kunnen jouw situatie inschatten en met je bespreken of er aanvullend onderzoek nodig is.

Omdat je al een geschiedenis hebt van aanvallen (komt op mij als epileptische aanvallen over) is het helemaal niet zo gek om met de arts te praten.

Toegevoegd na 1 minuut:
Dus nee, een hoofdpijn, licht of zwaar, regelmatig zal bijna nooit veroorzaakt worden door een hersentumor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+, door uitval wordt het vaak opgemerkt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Plus
burgos
11 jaar geleden
Plus plus.
Ik zou naar de dokter gaan. Mijn schoonbroer, hartstikke jong, heeft laatst een hersentumor gehad. Terug denkend had hij jaren geleden ook een gekke 'aanval' en net voordat het ontdekt werd, werd hij gek van hoofdpijn en leek het alsof zijn ogen uit zn hoofd werden gedrukt. De dokter nam hem in eerste instantie niet serieus en zei dat het waarschijnlijk stress zou zijn, dat was dus niet het geval. Hij is nu geopereerd en al zijn klachten zijn over :)