Hoe stop ik een pedofiel die blijft lastig vallen en misschien meer meisjes zal verkrachten en de politie doet er niks mee?

Een vriendin van mij heeft 1,5 jaar gehad met een man van 50 zij dacht dat hij er ouder uitzag door "ziektes" wat een leugen was.

Zij is 16, zij heeft hem via het internet leren ontmoeten en deze man is een erg jaloers en niet slim persoon.
Dit meisje heeft erg streng gelovige ouders (christelijk) waarvoor ze bang was omdat die haar nooit zouden straffen.

Toen hun relatie slechter begon te worden dat ze constant ruzie hadden en hij alles van haar controleerde, vrienden, msn chats enz
Kwam hij er ook achter dat ik met haar bevriend was en haar ook leuk vond toen al over was.

Hij begon conclusies te trekken dat wij iets hadden wat hij bij meer van haar vrienden dacht.

Ik heb proberen met hem te praten en hem uit te leggen dat we niks hadden en gewoon vrienden zijn, maar deze man is zeer primitief en weigerde om te luisteren en ging dreigen.

Die vriendin werd boos op mij dat ik me er mee bemoeide en ik heb er maar afstand van genomen, later bood ze haar excuses aan omdat ze zag dat ik het goede wou voor haar en ik heb haar en lange periode geprobeerd ruzies tussen hem en haar te stoppen, en eventueel hoe ze van hem af kon komen maar hij bedreigde haar en had een iPod gekocht.

Later kwam het schokkende nieuws dat hij haar 3x verkracht zou hebben en ze heeft aangifte gedaan maar de politie doet er nu al 2 maanden niks meer aan en hij maakt nep accounts van mij op facebook en ik ben bang dat hij meer slachtoffer zoals haar zal maken sinds het via internet is.

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Als jouw vriendin inderdaad aangifte heeft gedaan, dan heeft ze zoals al door anderen gezegd is een kopie van haar aangifte gekregen van de politie. Bij het doen van een dergelijke aangifte vraagt de politie ook of ze slachtofferhulp wil. Ze zullen een aangifte van verkrachting van een minderjarige ook zeker uitzoeken, maar zoals ook al gezegd kost dit wel wat tijd. Jij zegt dat deze man ook nep accounts van jou op Facebook aanmaakt. Hiervan kan jij aangifte doen, en de gegevens van deze nep accounts aan de politie doorgeven. Jij zult deze man niet kunnen stoppen. Het enige wat jij en je vriendin kunnen doen is zoveel mogelijk informatie verzamelen om aan de politie te laten zien, bijvoorbeeld chatberichten die jullie met hem hebben bewaren. Met de datum en tijd en tussen welke accounts dat is gebeurd. Die bedreigingen van hem, en die ruzies met hem, zijn die deels via internet gedaan? Dan heb je daarvan misschien ook nog bewijzen op de computer. Die iPod, heeft hij die voor je vriendin gekocht als kadootje? Vertel dat ook aan de politie. Buiten dat natuurlijk alletwee ook in de toekomst heel voorzichtig zijn met contacten via sociale media-internet, je weet niet altijd of iemand zich niet heel anders voordoet dan dat hij is, en wat voor redenen zo iemand heeft om zich zo anders voor te doen. En ik zou zeker niet zoveel mogelijk kabaal gaan schoppen in alle media zoals hier ook door iemand wordt aangeraden. Dat helpt helemaal niemand, en daarmee loop je alleen de kans dat de ouders van je vriendin op bepaald niet leuke manier achter dit verhaal komen, en veroorzaak je misschien ook nog allerlei angsten en "heksenjachten" in je omgeving. Tenslotte: als je vind dat het te lang duurt voordat je vriendin iets van de politie hoort, ga dan gewoon even bij het politiebureau langs en vertel ze dat je je ongerust maakt. Ze zullen je vast niet opeten;)

Ze komt nogal naief over om te geloven dat iemand door "ziekte" er ouder uit ziet. Ze lijkt nogal makkelijk te beinvloeden. Het lijkt mij het beste als er met de ouders wordt gesproken ook al zou je dit niet durven omdat ze streng gelovig zijn. Het is beter hun in vertrouwen te nemen, omdat haar ouders ook het allerbeste voor haar willen. Alleen kom je er zo niet uit. Ze moet zelf ook mee willen werken anders begin je niets in je eentje. Desnoods praat met de huisarts die haar kan doorverwijzen naar de juiste instanties. Sterkte!

je verhaal is enigzins verwarrend maar bedenk dit, een pedofiel of anderzins sexueel roofdier is constant bezig zijn slachtoffer te isoleren van vrienden familie en van enige hulp die ze zou kunnen ontvangen of aannemen. totdat ze zodanig geisoleerd is dat hij vrijlijk zijn gang kan gaan. dus dat hij niet gewoon luistert is om er voor te zorgen dat jij bang wordt dat is niet primitief dat is gewoon bewust "crimineel" gedrag om je op afstand te krijgen. Dus hij stookt en bedreigd iedereen om afstand te kweken tussen zijn slachtoffer(s) en haar veilige groep Het is dus zeker van belang je niet te laten bedreigen en eventueel hier van aangifte te doen profielen die hij op facebook maakt te kopieren als bewijs materiaal etc etc zeker al die jouw naam gebruiken dat is valsheid in geschrifte Zo te horen is het al te ver gegaan maar nu er een aangifte ligt kan vervolg bewijzen en meer van dit soort bewijzen van zijn gedrag hem uiteindelijk de das omdoen vaak is dat ook de taak van de politie al, maar alle beetjes helpen Bovendien een 50 jarige die contact zoek op deze manier met een 16 jarige daar zit sowieso een luchtje aan ik snap niet dat je jezelf nog verontschuldig, of het ook maar enigzins probeer uit te praten met iemand waar je op je klompen van kan aanvoelen dat er gewoonweg iets niet deugd. en zeker niet dat je de ouders niet waarschuwt ? streng gelovig of niet, (wat verwacht je dat ze haar opsluiten in een kast of zo) of haar zullen geselen of iets ander middeleeuws ? Angst is juist datgene wat haar in het isolement duwt en die vent zal dat zeker hebben aangewakkerd Dus als zij niet over haar angst komt dan zul je haar daar toch mee moeten helpen. zo te horen is dat station ook al gepasseerd. het openbaar maken is in zulk soort gevallen de beste remedie tegen het gedrag er valt met deze mensen niet te praten, ontmasker ze dat is het enige wat helpt

Jouw vriendin heeft hulp nodig, is er een volwassene in haar omgeving waar ze mee kan praten en die haar kan helpen. Misschien een tante of de buurvrouw, maar ook een vertrouwens persoon van school is iemand waar ze terecht kan. De man aanpakken is een taak van de politie, en al merk je er niets van, dat wil niet zeggen dat men er niet mee bezig is, onderzoek kost helaas tijd. Ik zou me nu richten op hulp voor je vriendin.

Dit valt me in je inderdaad wat warrige verhaal het meeste op: "....Later kwam het schokkende nieuws dat hij haar 3x verkracht zou hebben en ze heeft aangifte gedaan maar de politie doet er nu al 2 maanden niks meer aan en hij maakt nep accounts van mij op facebook en ik ben bang dat hij meer slachtoffer zoals haar zal maken sinds het via internet is....." Niet dat ik gelijk "niet alles geloof wat jij zegt hoor" maar als deze vriendin daadwerkelijk 3 x verkracht is EN ook aangifte deed, dan krijgt ze een kopie van de aangifte ook mee, of ze wordt via de mail soms verzonden. Verkrachting is (en zeker met minderjarigen) en flink misdrijf en dus strafbaar. Voor je vriendin moet dit zeer aangrijpend zijn geweest, mits dit uiteraard tegen haar wil is gebeurd! Bij dergelijke aangiftes krijgt zeker een 16-jarige vanuit de politie die nauw samenwerkt met Buro Slachtofferhulp al op het bureau politie een aantal adviezen zoals bv een lichamelijk onderzoek laten doen en ook testen ivm eventuele zwangerschap en opgelopen infecties/ziekten! Vriendin moet (als haar hele verhaal wel klopt) echt professionele hulp gaan zoeken...desnoods met iemand vanuit haar geloof/kerk en deze in vertrouwen nemen en die zal haar beslist ook verder helpen (later eventueel gesprek ouders mits vriendin dit wil...) Maar eenvoudigste voor nu is aankloppen (jij kan mee) en met de gedane aangiftes bij buro slachtofferhulp... Succes!

Je bent al op de goede weg. GRIJP ALLE MEDIA AAN DIE JE KUNT VERZINNEN, KRANTEN, DAGBLADEN TIJDSCHRIFTEN TV RADIO DORPZENDER MAAKT NIET UIT HOE MEER MEDIA HOE BETER Toegevoegd na 36 seconden: sorry voor die caps maar ik probeer aan te geven doe in godsnaam IETS! Toegevoegd na 1 minuut: je zal verbaast staat hoesnel de hobby politie ineens WEL ingrijpt

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100