Hoe moet ik vrienden maken?

Hoi,
Ik ben n jongen van 16 en k heb sinds de 2e klas in instellingen gezeten maar daar ben ik nu weer uit en woon weer thuis ik heb altijd al problemen gehad met vrienden maken maar nu k weer thuis woon en geen school heb alleen n baan waar over het algemeen alleenmaar volwassenen werken en k hou ook niet van sporten dus k vind t best moeilijk om vrienden te maken en vast te houden want al zeg k t zelf en andere mensen vinden niet dat k lelijk ben en k kan eigelijk met iedereen die ik tegekom wel n praatje mee maken en iedereen vind me denk ik wel aardig en k heb altijd wel n vriendin gehad maar dat is nu niet zo en k heb altijd goed met meisjes op kunnen schieten en niet met jongens nou is mn vraag hoe maak ik vrienden en hou ik die vast en hoe vind ik n leuke vriendin?

Sorry voor t lange verhaal
En alvast dankje voor t lezen!

Laterzz gr. Terry

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
1K

Antwoorden (6)

hoi Terry , je hebt je leven al weer aardig op de rails lees ik..
wat je eigenlijk zou moeten doen, is lekker uitgaan , zo leer je mensen kennen en vrienden maken, ook met meisjes, je hebt je hart op de goede plek zitten dus ga ervoor..
maak een praatje met mensen in een cafe of waar dan ook, zo ontmoet je vrienden en vriendinnen waar je wekelijks mee weg gaat ..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ga op dansles, daar is altijd een tekort aan jongens.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb ook heel lang geen vrienden gehad. En ben toen naar mijn mentor gegaan om het te vertellen. Toen hebben we met de klas een strijd tussen teams gedaan, hierdoor leer je samen te werken en maak je ook vrienden. Anders kun je ook gebruik maken van sociaal media, zo kun je met mensen chatten etc. Ik hoop dat ik je geholpen heb en heeeeeeel veeel succes

Groetjes,
F.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi Terry,
Je bent pas 16 en je hebt al een heleboel meegemaakt. Dat kan ervoor zorgen dat je zelfbeeld minder positief is geworden (bijv. door schaamte of schuldgevoelens, het gevoel 'anders' te zijn dan je leeftijdsgenoten enz.). Als je zelfbeeld niet goed is, kijk je ook op een andere manier tegen de buitenwereld aan. Je beeld is "gekleurd" door negatieve gedachten en ideeën. Als dit bij jou het geval is, probeer dan eerst aan je zelfvertrouwen te werken. Dit zou je kunnen doen door met leeftijdsgenootjes te praten over hoe je je voelt. Ze leren je dan beter kennen en de band kan dan sterker worden. Dat is misschien even eng omdat je je kwetsbaar opstelt, maar mensen zullen het waarderen en jouw zelfvertrouwen zal vast en zeker gaan groeien. Succes!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoi Terry,
Vrienden vinden elkaar vaak omdat ze dezelfde hobby's en interesses hebben. Dus misschien zou je eens kunnen nadenken wat je graag doet, en daarin verder gaan zoeken. Naar organisaties of clubs, of misschien vrijwilligerswerk. Leuk werk, bijvoorbeeld achter de bar van een wijkvereniging, of de techniek verzorgen op disco's, of wat je maar leuk vindt om te doen. Men zit vaak om vrijwilligers te springen en je kunt er aardige mensen ontmoeten. Hoe hou je vriendschap vast, vraag je. Tja, dat is balanceren tussen het contact onderhouden, maar niet claimen. Maar dat lukt vast wel. Succes, en maak je niet te druk, het komt wel goed omdat je er zo open voor staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt natuurlijk ook gewoon weer naar school gaan. Dat is een hele sociale omgeving waar je als het ware ''gedwongen'' word om met andere mensen kennis te maken.

Verder ligt het ook aan je zelf. Je zult jezelf in een sociale omgeving moeten ''gooien'' met mensen van jouw leeftijdsklasse zodat je kennis kan maken. Daaruit kan dan een vriendschap rollen.
Met sociale situaties kun je denken aan: Sport, hobby-club, (ander)werk en school. Van daaruit zul je een vriendengroepje moeten opbouwen.
Er word hier gezegd dat je moet uitgaan, maar uitgaan zonder vrienden is ook niks.

Ik snap dat het misschien even wennen is aangezien je er nog niet aan gewend bent. Maar je moet het gewoon doen. Pleur jezelf in een sociale omgeving en do your thang. Je zegt zelf al dat mensen met je op kunnen schieten, waar ben je dan bang voor. Afgewezen (ja, ook door jongens) kun je altijd worden, maar de wereld bestaat niet alleen uit 1 groepje jongens/meisjes.

Doe gewoon je ding. Ga sporten, naar school of iets anders dat je leuk lijkt! En niet te vergeten, sporten is erg goed voor je geest!