Door je maat of zelf optemeten of even Laten meten.

Op het plaatje staat hoe het moet.
In de tabel kun je je maat terug vinden.

Ps meet je boven omvang met een bh zoals op plaatje geen vulling of push up, minimiZer of sportbh dan klopt de maat niet..

Maar de winkel geeft toch uitkomst en per merk kan het iets afwijken
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ps niet te strak of te los meten.en niet met een ingehouden adem
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eigenlijk geld deze meting alleen voor mensen met druppelvormige borsten. Heb je "hang" borsten dan geld dit niet. De meting is dan niet rieel
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toch is dat bizar: je hebt een goed zittende bh nodig om te meten wat een goed zittende bh is...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt helemaal gelijk hippo.
Daarom word ook vaak alleen de ondermaat gemeten en de rest geschat door de verkoper.
Het is ook best lastig.

Andere antwoorden (2)

Door naar een lingeriewinkel te gaan en een BH te passen. Mensen daar kunnen je er goed bij helpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ klopt, bij een goede lingeriewinkel helpen ze je.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het meest verstandige, want bedenk: gedurende je maandcyclus kan je maat verschillen, van jaar tot jaar kan het verschillen, als je aankomt of afvalt verschilt het. En per merk verschilt het, waar je bij merk X misschien een 85C nodig hebt, kan het zomaar zijn dat je bij merk Y een 85 D nodig hebt, of bij een ander model misschien een B.
Het is sowieso erg lastig om in je eentje te meten, dus trek je bestzittende bh aan en ga na een goede lingeriewinkel en vraag om advies.
Tja dat is en zal altijd een uitdaging blijven.
Nederland is geen goed bh land. Er is geen goede standaard maat.
Wat je moet doen is je laten op meten in de winkel. En dat die maat gebruiken als begin punt. Dan alle maten daarom heen proberen. Hou je niet vast aan 1 maat maar ga echt op zoek naar degene die echt goed zit. Misschien is die een cupmaat kleiner dan je denkt of is de breedte maat groter dan je wilt. Elk merk en elke variant is verschillend. Passen, passen en nog eens passen.
Wil je echt goede service en genoeg keuze hebben.. In bh's ga naar amerika. Daar heb je echt alle mogelijke soorten, en de pasvormen zijn daar stukke beter dan hier in NL