Waarom blijft mijn huid wit na het krabben?

Soms als ik aan mijn been of arm krab, blijft het lang wit, en het prikt een beetje. Wat kan dit zijn?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
13.7K

Het beste antwoord

Wat jij beschrijft heeft niet te maken met een droge huid, je hebt een gevoelige huid. Als je met je nagel over je huid gaat, krijgen de meeste mensen een rode streep. Jij krijgt een witte streep die pas na een paar minuten weg trekt. Sommige mensen krijgen ook echt bultjes en jeuk op de plek waar ze de streep gezet hebben, dan heet het dermografisme.
Gewoon niet krabben, dan heb je er ook geen last van.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Je huid is dan veel te droog en dan zie je er elke kras op. Je kunt dit verhelpen door body lotion te gebruiken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
droge huid moet je na het douchen insmeren.
bij erge droge huid is het goed om ook voor het slapen gaan in te smeren, zodat het kan intrekken. hiervoor kun je bijvoorbeeld uierzalf gebruiken, te koop bij de drogist (kruidvat).