Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Kan je slapen zonder oogleden?

Ik zag laatst in een documentaire dat ze in het oude Midden Oosten als straf of bij ondervragingen de oogleden afgesneden. Behalve dat dit me vrij pijnlijk lijkt vroeg ik me af of je dat overleefd. Je ogen drogen uit maar daar zijn wel oplossingen voor. Maar het belangrijkste lijkt mij: kan je dan nog wel slapen? Want zonder slaap houdt je het niet lang vol...

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.2K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Antwoorden (2)

Ik denk dat je met een blinddoek voor wel zou kunnen slapen. Met het wegnemen van het licht ben je al een stuk verder. Moe worden doe je toch wel en als je door slaap overvallen wordt kan je zelfs staand in slaap vallen. Je sluit ook niet bewust je oogleden om te slapen. Die sluiten zich vanzelf en dat merk je niet eens. Je zal dan ook niet merken dat ze zich niet sluiten als je slaapt.
(Lees meer...)
amc
11 jaar geleden
mijn vader is Oogarts en zegt ja maar als je overdag ook geen oogleden maakt het voor het slapen ook niet uit alleen drogen je ogen uit
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding