Als je alleen maar water drinkt, en gezond eet. en geen chocola/snoep, frisdrank etc. eet/drinkt . val je dan af?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4.1K

Het beste antwoord

Als je gewend was veel fris te drinken en chocola te eten wel ja, zolang je maar niet te weinig gaat eten en zorgt dat je alle belangrijke voedingsmiddelen binnenkrijgt.Het zal niet supersnel gaan.
anneliez
11 jaar geleden

Andere antwoorden (6)

Je valt af als je weet hoeveel calorieën je nodig heb en daar dan onder gaat zitten, dat heeft niets te maken met chocolade en of snoep.
De meeste mensen die snoep eten doen dat naast hetgeen wat ze eten, dus krijgen zij vaak teveel calorieën binnen.
Wat de hoeveelheid calorieën voor jou is is afhankelijk van je leeftijd, gewicht en je activiteiten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Dus jij stelt dat je in plaats van een appel ook een halve reep chocolade of een zakje drop kan eten?
HeerVoldemort
11 jaar geleden
LOL zo'n dieet wil ik ook. (Behalve dan die chocolade, die mag weg)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kan, als je niet zeer snel hoeft af te vallen gewoon minder kcal proberen binnen te krijgen dan dat je eerst deed, maar op een gegeven moment helpt dat niet meer zo heel erg snel...
Ligt eraan hoeveel kcal je eet van je gezonde eten, maar de kans is groot dat je dan afvalt.
Ook van gezonde voeding kun je teveel eten, maar omdat het volwaardige voeding is, zit je sneller vol.

Toegevoegd na 1 minuut:
Naast water kun je ook thee drinken (zonder suiker).
En af en toe een stukje chocolade (1-2x in de week) kan best hoor. Niet jezelf alles ontzeggen. Neem dan het liefst pure chocolade.
Probeer zoveel mogelijk verse dingen te eten, en zo min mogelijk dingen uit pakjes en zakjes.

Tip: groente kun je bijna onbeperkt eten.
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik leef al enkele maanden op enkel water en kleinere porties eten (niet te eel slechte dingen), en niks snoepen. Benhiermee in 5maanden tijd 15kg kwijtgeraakt. Dus antwoord is: ja.
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
goed bezig :D
Ritsuka
11 jaar geleden
Er is laatst iemand afgevallen met een Twinkie dieet. Puur om aan te tonen dat het kcal in vs kcal uit is.
Op de lange termijn is het uiteraard niet gezond, omdat je voedingsstoffen tekort gaat komen.
Ja,maar of dat echt zin heeft vraag ik me af, de kans is namelijk groot dat je in hetzelfde eetpatroon terugkomt, leren afvallen en op gewicht blijven is een lang proces om meer te gaan bewegen en gezonder te gaan eten (eetpatroon wijzigen)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Of je afvalt of aankomt hangt af van je energiebalans. Eet je minder dan je verbrandt dan val je af. Toch is dat geen rechtlijnige rekensom omdat de soort brandstof invloed heeft op de intensiviteit van de verbranding.

Koolhydraten, vooral de geraffineerde, verbranden makkelijker dan vetten en vooral eiwitten. Dat houdt dus in dat een voeding die rijk is aan koolhydraten minder calorieën mag bevatten dan een voedingswijze die in verhouding meer vetten en met name meer eiwitten bevat.

Helemaal zonder koolhydraten eten is niet alleen onmogelijk maar ook onpraktisch. Je kunt wel in verhouding minder koolhydraten eten en ervoor zorgen dat de koolhydraten die je wel inneemt zoveel mogelijk volwaardig zijn, dus volkoren, vezelrijk etc. Het antwoord op je vraag luidt dus 'ja', als je erin slaagt deze principes in de praktijk te brengen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jazeker! Frisdranken zitten vol geraffineerde suikers en vaak ook vol hoge fructose maisstroop, wat zelfs kankerverwekkend is. Zeker de light dranken en andere producten werken averechts, omdat ze altijd vol met aspartaam zitten. Dit is een afscheiding van een genetisch gemanipuleerde bacterie. Het is bewezen schadelijk voor de mens maar het bevordert het hongergevoel! Dus je zal meer willen eten! Dit zit ook vaak in kauwgoms zonder suiker.

Chocolade en snoep zijn erg lekker maar zitten natuurlijk vol suiker. Er zijn wetenschappers die beweren dat het niet bewezen is dat water helpt bij afvallen. Maar wat er niet aankomt, hoeft er niet af! Het is dus wel degelijk goed en een aanrader! Een ding moet je altijd in je achterhoofd houden: Elk pondje gaat door t mondje! Als je geleidelijk aan iets minder eet (bij het avondeten), dan wordt je maag kleiner. Op deze manier kan je al snel minder - maar genoeg - eten zonder honger te krijgen. Liever 2 keer een beetje met een tijd er tussen, dan een keer de hele berg. Daarnaast is meer bewegen natuurlijk goed. Loop of fiets iets sneller en het helpt indirect ook mee met afvallen!