hoe kan ik weer horen?

ik heb sinds een paar weken een verstopt oor, ieder ochtend en avond hoor ik niets door me rechteroor. sinds vandaag bleef het de hele dag zo. ploppen door te kauwen of snuiten etc. werkt nmiet... heeft iemand een idee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Het klinkt een beetje als cerumen. Ga naar de huisarts en laat je oren nakijken. Als er dan inderdaad spraken blijkt te zijn van cerumen kunnen je oren uitgespoten worden en verdwijnt het probleem.

Toegevoegd na 56 seconden:
Als de prop op een gegeven moment te groot wordt kan het je gehoorgang blokkeren waardoor je minder/niks meer hoort met een oor.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Begin alvast met je oor te druppelen met sla of olijfolie, zodat de eventuele prop vast week wordt.
Als je dan na het weekend de huisarts belt, kun je snel geholpen worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ klopt, zorg wel dat de olie niet koud is, maar op lichaamstemperatuur, anders vlieg je tegen het plafond van de pijn.