kan je aan iemand zn plas zien dat die rookt/blowt?

Ik moet morgen mn plasje afgeven bij mn dokter in verband met ernstige klachten. Maar aangezien mijn ouders niet weten dat ik rook/blow was mijn vraag of je dat kon aantonen met een plasje?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
3.4K
Ritsuka
11 jaar geleden
wat voor klachten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gewoon klachten over buikpijn en zo..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En zo . . .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je gewoon niet rookt/blowt dan heb je niks te verbergen ook
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En heb je die buikklachten misschien ook niet.........
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar kunnen wij niets over zeggen. Grote kans dat de klachten los staan van het blowen.

Antwoorden (4)

Ja blowen kan aangetoont worden in urine, maar dan moet daar wel de goede test voor gedaan worden. Hetzelfde geldt voor nicotine.
Als je ernstige klachten hebt is het overigens wel raadzaam om tegenover je arts eerlijk te zijn bij vragen over roken en blowen.

Toegevoegd na 1 minuut:
Even voor de duidelijkheid, als je urine onderzocht wordt op bv bacteriën, dan komt uit die test het gebruik van nicotine niet naar voren.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar de plastest die ik moet doen gaat over buikklachten, kunnen ze het daar ook mee aantonen?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ligt eraan welke testen ze gaan doen. Ik verwacht niet dat ze jouw urine gaan testen op evt blowen, maar dat kan ik niet garanderen.
Amadea
11 jaar geleden
Als je even googlet op wiet en buikklachten zul je direct verband ertussen ontdekken. Met name bij scholieren. Dus je veroorzaakt waarschijnlijk je eigen klachten, Daniëlle. Stop daar maar ogenblikkelijk mee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
De enige buikklachten die ik ooit van wiet heb gehad, kwamen door de vreetkick ;-)
Maar het zou best kunnen dat sommigen daar wel last van hebben, geen idee. Maar als ik jou was zou ik zeker wel vertellen aan de arts dat je rookt/blowt. De arts heeft beroepsgeheim; hij mag dat bijv. niet zomaar aan je ouders vertellen. Het kan belangrijk zijn voor het onderzoek naar je klachten. Roken op zichzelf kan trouwens ook al een oorzaak zijn. Ik vermoed dat je klachten eerder door roken kunnen komen dan door blowen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ helemaal mee eens, jammer dat je dit soort dingen achter houdt voor je ouders en arts, probeer een eerlijk en open gesprek met hen aan te gaan, het vreemde aan ouders is dat ze zelf ook jong zijn geweest en je soms onverwachts begrijpen.
Dat ligt er aan waarop je urine getest wordt bij de dokter en wanneer je voor het laatst geblowt hebt. Als je blowt kan dit met een uc test (test op meerdere drugs) tot wel 10 dagen in je bloed worden aangetoond.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dat is in je BLOED niet in de urine.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Nee, een UC test kan met urine gedaan worden.
Zeg tegen je arts dat je rookt/blowt dat helpt misschienhet onderzoek..
En wees eerlijk meid je hebt jezelf er alleeen maar mee!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ja, aan iemands plas is te zien dat die blowt.
Maar dan moet je dat ook onderzoeken. Bij een urine-onderzoek kan de dokter wel meer dan twintig dingen te vragen te onderzoeken en het is niet aannemelijk dat jouw klachten met dat blowen te maken hebben en dan komt het ook niet aan het licht.
En zelfs als het aan het licht komt, is er altijd nog het medisch beroepsgeheim. De dokter mag niet zonder jouw toestemming informatie aan jouw ouders of aan anderen geven.