Wat is de beste manier om dikkere bovenbenen te krijgen?

Hallo,
Ik wil graag wat dikkere bovenbenen, niet blubberig van het vet natuurlijk, maar er zijn vast oefeningen voor. Ik wil ook weer niet van die gespierde bovenbenen krijgen hoor ;)
Maar mijn bovenbenen zijn nu echt te dun

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
33.8K
Ritsuka
11 jaar geleden
wees blij met wat je hebt, de meeste mensen willen juist dunnere bovenbenen.
Enige manier om ze dikker te krijgen is de spieren trainen, of dikker worden, maar dat wil je geen van beide, tja..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sorry Ritsuka, maar ik wordt altijd zo moe van mensen die tegen mensen die klagen over dun zijn zeggen 'wees blij met wat je hebt, meeste mensen willen juist dunner zijn'. Tuurlijk, je moet blij zijn met wat je hebt, maar niet meer dan wat dikkere mensen. Ik krijg zelf mijn hele leven al te horen dat ik dun ben, hoeveel ik ook eet ik wordt niet dikker, mensen die me niet kennen denken standaard dat ik aan anorexia lijdt en ik wordt altijd rond de 15 geschat, terwijl ik nu bijna 24 ben (moet ik wel bij zeggen dat ik naast dun ook best klein ben...). Tuurlijk, dik zijn is niet leuk en je wordt bevooroordeeld. Maar dunne mensen krijgen óók vooroordelen! (Want ik heb nog nooit in mijn leven een eetstoornis gehad. Ik eet zelfs behoorlijk meer dan mijn wat steviger dan ik gebouwde zusje). Je hoeft geen tijdschrift open te slaan of je wordt om de oren geslagen met diëten, afvaltips en mensen die tig kilo zijn afgevallen. Maar over ondergewicht (zonder eetstoornis) hoor je nooit iemand. Elke drank is er in een light versie, maar jij ooit gehoord van Cola waar je extra veel van aankomt (meer dan van de normale)? Ook te dunne mensen werden vroeger op school gepest. En dat doet niks af aan de ellende van mensen die echt te dik zijn, dat is iets anders dan dat de meeste mensen vínden dat ze te dik zijn. Maar als jij vind dat de vraagsteller niet mag zeuren over te dunne boven benen, dan moet je dat ook (en misschien doe je dat wel, dat weet ik niet) posten bij elke vraag hier van mensen die zich zelf net ff 2 kilo te zwaar vinden, of een millimeter te dik... Sorry voor de felle reactie, maar het gebeurt zó vaak dat er wel wordt gezeurd als je vind dat je te dun bent terwijl de hele westerse wereld loopt te blèren dat ze te dik zijn...
Ritsuka
11 jaar geleden
er word tegen mij ook vaak gezegd: waarom eet je salade, je hoeft toch niet af te vallen?
ik vind het gewoon lekker, ik ben dun, maar ik weet hoe ik in vorm moet blijven.
Het is altijd gezeik dat ik veel groente eet, of de vraag: omg, hoe eet je zoveel en blijf je zo dun. Tsja, je kunt het eigenlijk nooit goed doen.
Ik zei tegen de vraagsteller wel de manieren om de bovenbenen dikker te krijgen, maar ja, als je geen spieren wilt, en ook geen vet, hoe moeten ze dan dikker worden? Je kunt trainen en eten wat je wilt, je algehele lichaamsbouw zal altijd ongeveer gelijk blijven. Je kunt niet ineens een zandloperfiguur krijgen als dat niet je bouw is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oke, nee dan snap je wat ik bedoel denk, als jij vaak hetzelfde te horen krijgt ;-) Eten en trainen helpt bij mij inderdaad helemaal niks, ik blijf klein, dun en te licht
Ritsuka
11 jaar geleden
Ik zit met mijn BMI net goed, 20, mijn gewicht is al jaren hetzelfde. Of ik nu veel of weinig eet, ik blijf altijd ongeveer hetzelfde wegen. Als mensen nu commentaar hebben over mijn eten vraag ik gewoon: wil je ook een hapje? :P
HeerVoldemort
11 jaar geleden
Beste vraag steller. Ik heb hier de oplossing: We doen een been transplantatie. Ik jouw benen, jij de mijne. Allebei gelukkig...ik wil zo graag dunne bovenbenen :-(

Antwoorden (7)

Door veel te sporten voetbal of wielrennen of naar een sportschool en da. Naar oefeningen vragen
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij ben je een vrouw.

Ga op hockey. De dames daar hebben allemaal enorme bovenbenen. Met hockey zit en loop je meestal wat dieper door de benen (= poephouding).

Als je normaal blijft eten, dan ziet het er niet erg gespierd uit, maar wel dikker.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel basketballen!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Volgens mij op de bank zitten en chips eten en naar goede tijden kijken. Ik ken iemand waar dat prima werkt. Moet je wel boor lief nemen dat er onderaan je rug iets bij komt....
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verschillende dingen die je kunt doen.

1. meer eiwitten eten. Dit bevordert de weefselopbouw en herstel. Als je je spieren traint dan beschadig je ze een beetje voor je ze kunt vergroten. zie voor meer info mijn volgende stukjes.
2. Er zijn verschillende sporten die je kunt doen om grotere bovenbenen te krijgen. Als je er niet voor wilt betalen dan kun je een intervaltraining doen. Dit bevordert de ontwikkeling van de bovenbenen goed. Ook kun je flink eind gaan fietsen en het liefst op plekken waar je flink veel kracht moet zetten op je benen.
3. Wil je er wel voor betalen dan heb je al veel meer opties. Voetbal, hockey, volleybal, Squatten, zwemmen. Dit zijn maar een aantal sporten waarbij je je bovenbenen veel belast. Er zijn er natuurlijk nog veel meer.
4. Mocht je last krijgen van je bovenbenen, ga dan gewoon door tot je je grens voelt. Dit betekent dat je je bovenbenen aan het trainen bent. Wat er precies gebeurt in je benen is dat je je spieren een klein beetje aan het overbelaste bent waardoor ze beschadigen. Daardoor gaan je spieren herstellen en daardoor krijg je dus dat je spieren groeien. Neem dus ook altijd voldoende hersteltijd zodat je zeker weet dat je goed hersteld bent want anders ga je jezelf overbelaste.
5. en verder doe iets wat je leuk vind anders hou je het nooit vol. ;)

Veel succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Veel fietsen, en/of schaatsen.

Oefeningen die ik zo kan bedenken: squats en lunges.

Hieronder een site waar die goed worden beschreven (even zoeken), met instructiefilmpjes en aandachtspunten om blessures te voorkomen en al.

Het tweede linkje: de female exercise map; klik op het deel wat je wilt trainen (in jouw geval bovenbenen), en je krijgt een lijst van de meest geschikte oefeningen.

En wees niet bang dat je enorme bovenbenen zult krijgen, tenminste als je een vrouw bent. Heeft met hormonen te maken; minder testosteron -> minder aanleg voor dikke spieren.

Veel succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Schaatsen of skeeleren is heel goed als je dikkere bovenbenen wil. Ik heb 6 jaar geschaatst, ik ben nu bijna 14, maar ik heb daar best wel dikke bovenbenen van gekregen. niet dat je spieren ziet, of vet, gewoon normaal.