Val je eerder af met sporten, of met minder eten, want ik wil morgen naar school alleen water meenemen?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (7)

Sporten en gezond eten werkt het snelst en het langst.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Combinatie van, het is namelijk calorieën in, calorieën uit.. dus met minder/gezonder te eten zal je minder calorieën binnen krijgen en met sporten zal je sneller calorieën verbranden.
Veel water drinken is een goed idee. Je zal onder andere sneller een verzadigd gevoel hebben maar enkel water drinken zou ik niet doen. Je zal je flauw beginnen voelen en daarna eens zoveel honger hebben. Als je dan eet gaat je lichaam die vetten en suikers opslaan omdat het bang is dat het de komende tijd er ook geen gaat krijgen. Je kan wel een vervangreep of dergelijke nemen ipv een maaltijd. En let op dat je je nodige vitaminen nog wel binnenkrijgt.
Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je een paar dagen niet of heel weinig eet veranderd de manier van het opnemen van voedingsstoffen in je lichaam. Alleen gebeurt dit niet ten goede omdat het niet direct van je vetten af gaat. Als je weer gaat eten zal je lichaam direct zich willen aanvullen maar zal dat doen door extra veel vet op te nemen.
Wat je het beste kunt doen is je voeding onder de loep te nemen. Neem je op je brood pindakaas? Vervang het door magere producten als kipfilet. Probeer iets minder dan normaal te eten en vermijd snacks. Kijk ook naar wat je drinkt, neem veel water evt met limonade en vermijd frisdranken en kant en klare vruchtensappen
Als je gaat sporten zorg dan dat je voor je gaat sporten iets gegeten hebt omdat je anders snel een tekort in je spieren gaat voelen door verzuring. En als je spieren wilt ontwikkelen is genoeg voeding belangrijk juist omdat je spieren moeten groeien en voedingstoffen nodig hebben anders krijg je nooit spieren
11 jaar geleden
Niet handig, om twee redenen. Ten eerste zal ik er niet ver naast zitten dat er op jouw school -tig kranen te vinden zijn waar je drinkwater van uitstekende kwaliteit uit kunt tappen.

Ten tweede zal ik je niet tegenhouden om een dag te vasten, want daar komt leven op alleen maar water op neer, maar je tegelijkertijd voorhouden dat vasten een bijzonder slechte manier is om gewicht te verliezen. Je zet namelijk je stofwisseling er binnen de kortst mogelijke keren op een bijzonder laag pitje mee waardoor je iedere ingenomen calorie meteen omzet in vet.

Het is veel beter om je stofwisseling aan de gang te houden met de minimaal aanbevolen hoeveelheden vetten, eiwitten en koolhydraten. Ik denk dat je wat de koolhydraten betreft best wat lager kunt gaan zitten dan die aanbevelingen, zeker met de geraffineerde, zoals wit meel en suikers. Maar zodra je minder dan rond de 1500 kcal eet heeft dat een averechts effect.

Toegevoegd na 2 minuten:
Sporten, dus lichaamsbeweging, is prima. Niet zozeer om daarmee extra calorieën te verbranden maar om je stofwisseling aan de gang te houden. Overdrijven is niet nodig.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Klopt voor een groot deel. Alleen als je stofwisseling aan heel weinig eten gewend is, betekent het niet dat het iedere ingenomen kcal gelijk omzet in vet. Je lichaam houd de hoeveelheid eten even vast omdat het 'blij' is dat het weer wat krijgt. Verder niet.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Toegegeven, ik chargeerde enigszins.
je kan ipv minder eten beter zorgen dat je 3x per dag op vaste tijden eet en minder tussendoortjes eet. Door het eten wordt je verbrandingsproces gestimuleert. Een dag vasten moet je langzaam opbouwen, zodat je lichaam er tegen kan. Water drinken is sowieso beter dan koolzuurhoudende de dranken of limonade.

hoe je het snelste afvalt ligt aan wat je eetpatroon is en wat je eet: ongezonde dingen of gezonde. Heb van een bodybuilder gehoort als je weinig beweegt en veel fruit eet wordt je dik door de fruitsuikers. kortom het ligt aan de combinatie van alles samen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ga alsjeblieft niet alleen water drinken. Je lichaam heeft voedingstoffen nodig. En kijk uit met dieeten. Ken jij iemand die zijn hele leve lang met een dieet slank is gebleven? Als je echt een dieet wilt doen verander dan je voedingsgewoontes. Dus geen snoep,chips etc etc. Als je dat toch wil eten. Doe dat dan 1 keer in de week. En dan 1 iets dus niet beide. chips en chocolade. Als je toch trek krijgt neem dan liever een stukje kaas of noten. zitten calorieen in,maar de eiwitten zorgen ervoor dat je niet teveel eet. Eiwitten zorgen uberhaubt dat je niet te gauw teveel gaat eten. Meestal zit er ook vet in,maar maak je geen zorgen hiervoor. Je gaat je niet overeten,dat doen koolhydraten wel. Ken jij iemand die biefstuk verslaafd is of kip verslaafd of kwark verslaafd. En kilo er van eet? Ken jij chocolade verslaafde of chipsverslaafde? Je zult ze denk ik wel kennen? chips en chocolade ga je vaak te veel van eten en van biefstuk of kip doe je dat niet.

Ook lekker is als ontbijt. Kwark met appel en kaneel beetje stevia erin.
Ook lijnzaad en kokosrasp door de kwark met kaneel erdoor. Dan een lekker broodje met kaas en appel. Of rosbief met een eitje met wat peterselie. Gebruik geen magarine neem dan liever roomboter of olijfolie. In margarine zitten transvetten en zijn niet gezond.
Deze margarine worden gemaakt van plantaardige olie en worden onder zulke hoge druk gezet dat ze hard worden gemaakt met een middel waar nikkel/alminium in zit en dat ga jij dan eten niet echt gezond he?
Ipv chips neem je pappadums dat zijn linzeplakken die je in de supermarkt koopt. Doe je in de magnetron en hebben de kraak van chips. Ook kun je zelf appelchips maken,google er eens op.

Als je lid bent leen dan eens het boek. Sterker dan suiker. Goed voor jong volwassene en volwassene. Maar ook kinderen met heerlijk hapjes.

Toegevoegd na 4 minuten:
Met alleen sporten verlies je geen gewicht. 20% is bewegen en 80% is de manier waarop je eet.

Oja het boek waar ik over schreef heet Sterker dan Suiker van Sonja van Kimpen. Kun je gewoon lenen in de bibliotheek.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ter aanvulling op wat hierboven allemaal al gezegd is: drie keer per dag eten (wat men 'normaal' vindt) is te weinig. Dan krijg je tussendoor honger en ga je misschien toch snaaien.

Je lichaam moet juist bezig blijven; je motortje moet worden opgestookt zegmaar. Met gezonde dingen. Dán val je af. Dus vijf à zes kleine maaltijden per dag, of drie maaltijden en tussendoor twee à drie keer een snee brood of een cracker met iets hartigs ofzo.

Veel water drinken is natuurlijk prima, zeker met dit weer. Suiker laten staan is altijd goed. En sporten ook, maar ook dat niet overdrijven; je lijf heeft ook rust nodig.

Als je serieus werk wilt maken van (blijvend) afvallen, moet je op de onderstaande site kijken.

Maar om op je vraag terug te komen: het is niet óf sporten óf minder eten, maar allebei!