Kan je dom worden als je teveel dingen onder je niveau doet?

11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je kunt er wel wat aan doen: als het kan luister naar radio 1 of luister naar boeken tijdens het werk.

Het beste antwoord

Inderdaad word je er niet echt dom van, maar je wordt wel in je ontwikkeling geremd. Je ontwikkelt je niet naar het niveau dat je zou kunnen halen. En daar krijg je later spijt van.
Bovendien is het in werkomstandigheden ook niet goed, als je onder je niveau werkt, ook al zeg je het te willen.
Je ziet n.l. meer dan de gemiddelde medewerker en zoekt andere oplossingen b.v. Dit leidt alleen maar tot problemen.
Dus probeer bij en bij te blijven.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Dom zal je er zeker niet van worden (in de zin dat je IQ daalt), maar je stompt wel af, o.a. door te weinig uitdagingen en op den duur zullen irritatie en verveling ook een rol gaan spelen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Helemaal juist.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ga vaak met personen om ,die weinig woordenschat hebben,en weinig school gehad hebben,Zelf heb ik vroeger op de universiteit gezeten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Conclusie har..
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ja die wil ik ook wel weten
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Eh, je vergeet hoe je leestekens moet plaatsen b.v.? ;-)
Nee, je wordt er niet dommer van, misschien wel minder gemotiveerd en geinteresseerd in wat je doet. Omdat je geen uitdaging hebt verveel je je eerder, je kunt dan in een sleur terechtkomen waardoor je nergens meer zin in hebt. Het is vaak moeilijk dat te doorbreken, maar dom word je er niet van
anneliez
11 jaar geleden
Als je werk onder je niveau is, en je daarnaast geen andere uitdagende bezigheden hebt, zul je vast en zeker in de loop van de jaren minder scherp worden.
Als je b.v. tussen mensen verkeert die veel lezen en een uitgebreide woordenschat gebruiken, zul je zelf ook je woordenschat blijven uitbreiden, terwijl dit zal afnemen als je nooit boeken of kranten van 'niveau' leest en daarnaast weinig stimulans in je omgeving hebt.
Dit geldt dus m.i. zowel voor werk als sociale omgeving en andere bezigheden (hobby's etc.). Volgens mij zal je eigen niveau langzaam maar zeker dalen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb een tijd geleden ergens gelezen dat het inderdaad kan dat je niveau kan dalen als je jezelf niet blijft uitdagen op wat voor manier dan ook. Sociale contacten stimuleren je bijv. doordat je met andere denkwijzen in aanraking komt en daardoor zelf ook anders over dingen gaat denken of over andere dingen gaat nadenken dan je normaal doet. Hobby's stimuleren p.a. je creativiteit. En de kennis die je bijv. met je hobby's opdoet kun je soms ook op andere vlakken weer gebruiken. Bijv. doordat je bepaalde inzichten hebt gekregen.
Je niveau kan overigens ook weer omhoog gaan zodra je jezelf weer uit gaat dagen.