Hoe lijken je borsten kleiner?

Ik schaam heel erg voor mijn borst maat ik heb nu maat 80D en dat zit al tegen 80E aan en ik ben al heel lang dus iedereen staart. Ik ben niet dik en ik ben nog maar 16, en ik weet dat veel mensen over mijn borsten praten waar ik mij kapot voor schaam.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (11)

IK kan me voorstellen dat jij je niet fijn voelt met deze maat cup.
Zelf heb ik ook 80D en koop veel al zwarte t-shirts met V-halsen of witte en trek er een donker vest overheen. Ook draag ik graag een dun sjaaltje.. om alles wat te camoufleren. Niemand kijkt meer naar mijn borsten en dat geeft een fijn gevoel.. want ik weet precies wat jij voelt..
sterkte en succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Er zijn speciale bh's voor mensen die willen dat hun cup kleiner lijkt: minimizer bh's. Vraag er eens naar bij de goede lingeriewinkel en kijk of het wat voor jou is.
Verder kun je er voor kiezen om geen shirts met lage hals te dragen en geen breedtestreepjes. Leid de aandacht af van je borsten door b.v. felle broeken met flitsende riemen te dragen onder effen shirts.
Nog beter is het, om te oefenen op je zelfvertrouwen en je minder aan te trekken van al die blikken. Maar dat kan heel moeilijk zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
"Minkukel" , zo noem ik het negatieve duimpje maar even. Het is zo makkelijk om mensen een negatief duimpje te geven. Onderbouw jouw reactie eens, dan ben je eerlijk. Dit antwoord is naar mijn idee een goed antwoord. Het is voorzien van goede tips...dus Stippel gewoon doorgaan met beantwoorden en je niets aantrekken van dit soort dommigheid.
Er zijn erg veel meiden en vrouwen die geen grote borsten hebben, die vinden dat verschrikkelijk. Wees juist trots op jezelf. Ik heb zelf een een leuke D cup.

Je kan je borsten niet kleiner laten maken zonder een operatie, wel kan je bh's dragen die het een beetje plat drukken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe je in je vel zit met je eigen lichaam is ieder voor zich. Van grote borsten kan je ook behoorlijk wat andere lichamelijke klachten krijgen zoals ontzettend veel rugpijn. Ook psychisch, waar deze vraag uit voortkomt, kan heel veel pijn veroorzaken. Zeker als je dit al op je 16e ervaart. Inderdaad zijn kleine borsten ook een ramp voor de bezitster maar dat betekend niet dat iemand met grote borsten zomaar trots moet zijn op haar borsten.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@ Daizy:Er zijn erg veel meiden en vrouwen die geen grote borsten hebben, die vinden dat verschrikkelijk. Wees juist trots op jezelf. Je schuift haar probleem aan de kant. Ze is 16 jaar dus zijn haar borsten een probleem voor haar, lijkt me heel logchies.
Desondanks is het heel goed mogelijk dat ze wel trots is op haarzelf, dat heeft nix met borsten te maken.
Ik heb ook cup D en als een man er steeds naar kijkt tijdens een gesprek word ik er ook ongemakkelijk onder.
Want je weet dan met welk lichaamsdeel hij met je in gesprek is.....:P
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@Judel.
Schrijven en tekst juist neerzetten is niet een van mijn beste dingen. Dus het staat er dan idd wel een beetje lullig. Ik schuif haar probleem niet aan de kant, ik gaf haar ook het advies dat ze een bh kon kopen die het een beetje plat drukt en dus kleiner laat ogen. Zoals ik ook al een paar keer had neergezet, ik heb zelf ook een grote D cup en kom zelf bijna niet in een bh. Ik kan mijn maat bijna nergens vinden, erg frustrerend.
Als ik met mannen praat of mannen lopen langs, kijken ze er ALTIJD naar. Ik weet dat ze ook altijd een gesprek voeren met ''Knabbel&Babbel''
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
We hebben het "zwaar", haha!
Het is wel een goede tip trouwens , ik wist niet dat die B-H's er waren. Dan pas je mischien ook beter in een jasje of blouse.
Hoi gast..

Ik ken je probleem..

Met minimizer bh's lijken ze kleiner.
Truimph heeft wel goede minimizer bh's.

Je hebt ook wel jonge modellen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een plus voor je goeie tip. En vanwege je grappige (en verwante?) naam hier.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dank je..
Jij hoeft je niet te schamen voor je borsten hoor. Als anderen steeds naar je borsten staren, moeten ZIJ zich schamen!

Een goede bh scheelt sowieso, en je kunt ook speciale minimizer bh's kopen waardoor je borsten wat minder opvallen. Kijk maar eens bij deze link, of google zelf: http://lingerie.twenga.nl/minimizer-bh.html
Verder doet kleding heel veel, je kunt met kleur en model van je kleding bepaalde lichaamsdelen groter of juist kleiner laten lijken. Daarvoor zou je eigenlijk advies moeten vragen aan iemand die ook verder kan zien wat voor figuur jij hebt, want er zijn weinig algemene dingen over te zeggen. Je zou eens advies kunnen vragen bij een goede kledingzaak, of google eens op kledingstijlen en figuur, daar kun je al een stuk wijzer van worden.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Sommige vrouwen laten ze vergroten en sommige vrouwen laten ze verkleinen.
Maar veel vrouwen acepteren ze zoals ze zijn.
Zo ben jij en niet anders.
Als je het echt heel erg vind dan stem je kleding erop af.
Dat kan met een gekruiste bovenkant dan lijkt het minder.
Maar accepteer je zelf zoals je bent.
En ben blij dat je ze hebt.
Er zijn vrouwen die er een moord voor zouden doen.
Denk maar eens aan al die vrouwen die borstkanker hebben.
Het is wel erg hard wat ik schrijf
Maar misschien heeft dit je tot nadenken aangezet.
11 jaar geleden
Rieneke1
11 jaar geleden
borstkanker heeft hier niets mee te maken, nergens voor nodig om dat erbij te halen.
vs is een jonge vrouw die hier een probleem mee heeft wat op zich staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Niet alleen accepteren maar ook pijn kan een oorzaak zijn om te verkleinen.. Was bij mij wel het geval. En niet omdat het niet mooi is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Jouw antwoord heeft niets met de vraag te maken. En niet alles heeft met zelfacceptatie te maken. Ze is niet verplichtvhaar borsten mooi te vinden.
Jij vindt je antwoord 'hard'.
ik vind het erg opdringerig!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik vind het vooral jammer dat je antwoord zo kortzichtig is.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
@j5m: ik snap dat je probeert om de problemen van VS een beetje in perspectief te zetten, maar ik vind toch dat je de plank misslaat. We hebben het hier over een meisje van 16, dat dus ook veel jongens van 16 om haar heen zal hebben, die moeite heeft met het feit dat haar borsten zo opvallen. Dat is een reëel probleem, waar ze advies voor vraagt. Als een ze zou roepen dat het allemaal zo verschrikkelijk is en dat ze zo niet kan leven, of een andere wat overtrokken reactie zou geven, dán zou ik begrijpen dat je even wat perspectief wilt bieden aan zo'n probleem, hoewel ik dan nog betwijfel of het zo gepast is om een vergelijking te maken met borstkanker. Ik snap dus ergens wel wat je probeert te doen, maar ik vind de manier waarop je dat doet, weinig gepast. Daarbij: het IS een reëel probleem. Natuurlijk helpt het als je jezelf mooi vindt en trots leert te zijn op je uiterlijk, maar als je veel grotere borsten, of bijvoorbeeld veel kleinere, hebt dan je leeftijdsgenoten als je 16 bent, is dat gewoon vervelend. En dan hebben we het nog niet over eventuele andere klachten die het hebben van een grote cupmaat kan veroorzaken, want die klachten noemt VS niet.
Kristal
11 jaar geleden
Jeetje j5m, dit doet mij denken aan toen ik een kind was en ik geen pap lustte, ervan kokhalsde. Mijn moeder begon dan dat ik me moest schamen want de hongerige kindertjes in Afrika zouden er een moord voor doen...
Dat hielp echt niet om ineens pap lekker te vinden en jouw opmerking helpt niets om haar probleem met haar grote borsten op te lossen.
Je kan proberen wijdere kleding te dragen of bv een grote ketting, een sjaaltje etc. zodat de aanwezigheid van je borsten minder wordt. Vooral als je 16 bent lijkt het me heel naar. er zijn minimizers te koop. Dat kun je bv bij de hunkemoller vragen.

Veel vrouwen willen graag een grote cupmaat en zijn jaloers op je. Het is een soort afgunst. Zelf ben ik slank en droom ik van grote borsten, terwijl maximizers mij een goed gevoel geven, zie je overduidelijk dat het nep is. daarom draag ik die niet meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik snap dat punt van jaloers totaal niet. Als je zo denkt heb je behoorlijk problemen met jezelf.
Uiteraard benijd ik wel eens iemand maar ik heb zelf zo mijn sterke kanten die anderen weer niet hebben. Ik neem aan dan anderen mij daarom benijden en hoop dat ze me waarderen zoals ik anderen waardeer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je vaak wordt aangesproken als meneer omdat je een kort kapsel hebt en geen decollete is dat soms heel pijnlijk. bepaalde topjes/jurkjes kan ik niet dragen omdat het zonder decollete gaan gezicht is. er is niks mis met mezelf.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Inderdaad, er is niks mis met jou. Hoogstens met de mensen die je aanspreken als meneer.
Ik ken je niet maar vermoed dat je tot een andere generatie/leeftijdscategorie behoort dan ik. Dat schept al sowieso een verschil in mening over dit soort zaken. Niks ergs hoor, maar fijn om te onderkennen. Als je het zelf echt vervelend vind dat men je als meneer aanspreekt kan je altijd nog je haar laten groeien, een vrouwelijk ogende make-up gebruiken (ik vind mijn gezicht ook ietwat mannelijker zonder mascara) en eventueel wat mooie vrouwelijke sierraden of wat dan ook. Ik hoorde net op tv dat een decollete met het recente zomerweer een bron is voor huidkanker... weg met het decollete dus ;-). Das dan ook weer mooi opgelost. Hoe dan ook, ik bedoel het goed en hoop dat je het ook zo opvat. Knuf van mij!!!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
bedankt voor je aanvullende reactie en tips. ik ben mijn uiterlijk inmiddels een beetje aan het veranderen en dat helpt gelukkig een boel. Onderwerpen als deze zijn moeilijk bespreekbaar ongeacht of je me kent of niet. groetjes.
lossere kleding, grote patronen.
maar ik zou zeggen, wees er trots op, als je uitstraalt dat je trots op je lichaam bent, zullen anderen minder kijken.
ik ben 17 en heb 75e en ik weet dat er ook over mijn borsten gepraat word, als iemand er naar vraagt, ben ik er ook heel open over. dit werkt beter als ze wegmoffelen. dat heb ik vroeger ook gedaan, maar ik merk dat iedereen heel positief reageert op het feit dat ik er trots op ben.
dus wees trots op je borsten ipv ze te bedekken (zou ik zeggen, ik kan me ook wel voorstellen dat dat voor jou niet werkt)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
ik weet precies waar je het over heb.
ik had namelijk toen ik in groep 8 zat een cup DD
en ze begonnen al te groeien toen ik in groep 5 zat toen was ik 9. toen dacht ook iedereen dat ik aandacht wou enzo..

Ik ken t probleem.. Maar wees er inderdaad trots op.
op moment dat je er voor gaat schamen, dan straal je dat ook uit..

wees zelfverzerkerd! en al helemaal als ik je nu al hoor zou ik nu al jaloers zijn op jou lichaam als je ook nog eens niet dik bent en lang bent en toch een voorgevel hebt!
Want dat zie je niet vaak de meeste meiden zijn kei lang en hebben helemaal niks zien er uit als een plank..

Maar probeer er meer vrede mee te hebben. Zoals ik het hoor moet je er echt trots op zijn. Ik snap dat je nu door een kut tijd gaat. maar kijk inderdaad eens voor een minimizer.. en shirtjes.
Ik gebruik vaker ronde halssen met tshirts..

ik vind dat als ik v halssen draag of een coltrui dat ze er zowieso huge uitzien,, en idd wat lossere kleding.. niet te los natuurlijk..

maar wees in ieder geval blij dat je zon vrouwelijk lichaam hebt.. ( ik zie zulke vrouwen nooit op straat )
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat ik doe is waneer ik mijn borsten niet teveel wil laten opvallen is niet iets dragen met plooitjes vanaf de rand/kraag die richting je borsten lopen.
Ook effen strakke shirtjes laat ik dan voor wat ze zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zelf heb ik ook vooraan gestaan met uitdelen, en ik leg het accent op andere lichaamsdelen bij sommige gelegenheden. Koop b.v.een hele aparte rok of een opvallende shawl. Zelf heb ik toen ze nog ""in ""waren, veel body warmertjes gedragen. Die houden ook aardig wat rondingen tegen zo voor t oog.