Zit er een relatie tussen het stoppen met roken en brandend maagzuur?

Zoals een aantal van jullie nog wel weten ben ik 6 weken terug gestopt met roken. Nu heb ik alleen de laatste week erg last van brandend maagzuur. En ik begin me dus af te vragen of dat er een relatie zitten tussen het stoppen met roken en brandend maagzuur?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
26.8K
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Goed hoor Starbless, volhouden hoor........
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ik heb vooralsnog niet te klagen hoor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hebt mij niet horen zeggen dat het gemakkelijk is hoor. Wat me wel is opgevallen is dat praktisch al mijn vrienden roken...

Het beste antwoord

Toen ik stopte met roken had ik een half jaar lang meer last van maagzuur. Mn hele systeem was gewoon van slag...
Ik heb toen een tijdje omeprazol gehad van de dokter, dat werkte erg goed. ( merk pch want die andere merken zit maarzuur versterkende rotzooi in gek genoeg)

En daardoor is het uiteindelijk wel gelukt om blijvend te stoppen met roken, want ik was klaar om weer te gaan roken na twee maanden maagzuur....

gelukkig niet gedaan. Ik wens je heel veel succes met volhouden en het opheffen van het maagzuur.
Gewoon een rennie wil soms ook wel eens helpen.
Net als geen melk drinken, niet teveel zuren, en een goed eetritme.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (4)

Kijk hier of er wat staat over stoppen en brandend maagzuur wat mee te maken heeft?

http://www.maagzuur.nl/over_brandend_maagzuur?session=o7a669e2ji87dif7ppkcaank76

Toegevoegd na 11 minuten:
Ja ik heb even voor je opgezocht. Het schijnt idd wel wat mee te maken heeft Stoppen met roken en maagzuur.

http://uitgerookt.web-log.nl/uitgerookt/2008/06/zweet-dooie-vin.html

Toegevoegd na 21 minuten:
chek dit ook eens

http://www.fitplein.nl/items/medisch/zuurbranden.php
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
-1... De door jou gegeven links zeggen totaal niets over mijn vraag. Het enige dat ze zeggen is dat als je rookt waarom je dan vooral moet stoppen. En als je de vraag gewoon gelezen had dan had je kunnen lezen dat ik 6 weken terug al gestopt ben...
Toen ik gestopt was met roken had ik nergens last van. Soms eten mensen ineens meer als ze stoppen met roken. Kan dat bij jou het geval zijn? Het zou in dat geval een verklaring kunnen zijn voor je brandende maagzuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dan zou dit puur betrekking hebben op mijn chocolade verslaving en dat die in deze periode extra gevoed wordt door Sinterklaas en de Kerst. Want ben echt niet meer gaan eten dan voorheen...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ah kijk, dat zijn extra parameters. ;) Als je er echt last van hebt, neem een Rennie of los een half theelepeltje bakpoeder met een half kopje water en drink dit op. Als je last blijft houden, kan je naar de doktor. Feit is dat roken een hoop verandert in je lichaam. Als je stopt, moet je lichaam haar natuurlijke balans zien terug te vinden. Wellicht gaat het weer snel over. Probeer in ieder geval iets om je maagzuur te neutraliseren. Kijk dan wat de resultaten zijn... Suc6!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal is het maar even. Maar als het echt te veel word helpt een suikerklontje altijd bij mij... Dat het lichaam de balans moet terug vinden is mij helaas al bekend. Ben ooit bij een eerdere stoppoging in een relatief korte tijd 20 kilo aangekomen. Blijft vooralsnog beperkt tot een kilo of 8...
Je zou juist midner last moeten krijgen op den duur.

Roken en koffie staan bekend als veroorzaker maagzuur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
slik je niet toevallig Diclofenac? daar kun je ook maagzuur van krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nope... Het enige dat ik naar binnen laat glijden zijn die Ooh zo heerlijke zoute haringen...