Hoe bestrijd ik de kramp boven mijn beide knieholtes?

Sinds 2 dagen heb ik heel regelmatig kramp net boven mijn knieholtes, jawel beide benen. De momenten dat ik geen kramp heb, voel ik de hele tijd op diezelfde plekken dat er ieder moment kramp in kan springen. Ook een vrij vervelend, en ook wel pijnlijk gevoel. Wat kan ik tegen deze kramp en het gevoel van de opkomende kramp doen?

Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (2)

Magnesium helpt goed tegen spierkrampen, dit is te koop als een spray, maar ook als vlokken voor in bad.
Je hebt het ook als capsules als het goed is, maar rechtstreeks op de huid werkt vaak het beste.

Houd het wel in de gaten, als het langer blijft zou ik het wel even bij de huisarts navragen.
Heb je iets aparts gedaan? Veel gelopen of zo?

Toegevoegd na 3 minuten:
De spray en vlokken heb ik gezien bij de Tuinen en Gezond & Wel winkel (bij de Tuinen staan de vlokken als bitterzout in het schap)
De capsules heb je volgens mij bij elke drogist wel.
Ritsuka
9 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
De capsules zijn meer effectief, omdat je van buitenaf de spieren niet bereikt. Voor oppervlakkige kwalen zijn zalven en dergelijke geschikt, voor alles wat dieper zit niet meer.
Ik zou het gewoon nog even aankijken en als het blijft gebeuren de huisarts eens raadplegen. Een verkeerd ingestelde stoel kan ook een oorzaak zijn. In dat geval probeer je stoel eens lager te zetten.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Ik sluit me aan bij crea, op de huid sprayen heeft geen enkele zin, de functie van de huid is juist om ondoordringbaar te zijn.
Verwijderde gebruiker
9 jaar geleden
Kramp heb de laatste 2,5 jaar al stukken regelmatiger, dit omdat ik slaapproblemen heb en weet dat dit ook invloed heeft op kramp. Ik was op een festival toen het erin schoot, maar de eerste keer dat het erin schoot was al vrij in het begin. Toen we alleen nog maar een beetje rondliepen. Die dag is de kramp sws nog 10x terug gekomen, en het gevoel dat er kramp in zou schieten altijd aanwezig geweest. De timing is zoals altijd weer geweldig, aangezien ik woensdag o vakantie ga naar Berlijn en ik daar wel de toerist wil uithangen. Veel rondlopen dus..
Ritsuka
9 jaar geleden
Vraag dit wel na bij de huisarts, want zo vaak kramp krijgen lijkt mij niet goed.
Is er al eens gecontroleerd of je wel genoeg vitamines opneemt? Tekort aan bepaalde vitamines of mineralen kan ook dergelijke klachten geven.
Kramp is een vorm van samentrekken van je spieren. In dit geval van je hamstrings.
Wanneer je de kramp op voelt komen kun je de hamstrings gaan rekken. Een voorbeeld staat in het plaatje.
Rek ongeveer 10 seconden en laat je spieren daarna rustig weer ontspannen. Je moet niet ineens loslaten. Dit kun je hierna mogelijk nog 2 keer herhalen.

Ik hoop dat je er iets aan hebt!
Succes!!