Hoe geraak je snel van een koortsblaasje van af ?

ja ik heb last van koortsblaasjes maar ik weet dat dat voor heel je leven lang is maar ik moet naar een feestje over 3 dagen . Hoe geraak je daar snel van af ?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
2.6K

Antwoorden (7)

Het klinkt misschien raar, maar insmeren met knoflookpuree verhelpt de ontsteking heel snel. Te koop bij de supermarkt, meestal bij de Oosterse producten. Kost ongeveer 1,20 euro.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je hebt er allerlei middeltjes voor en spullen die je erop moet smeren, maar er is nooit medisch aangetoond dat dit ook daadwerkelijk helpt. Ik smeer het er toch altijd wel op, je weet het maar nooit :P Maar ik heb het een keer aan een dokter gevraagd en hij zei dat het waarschijnlijk als een placebo werkt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij beginnende koortslip helpt tea-tree olie erg goed. Na een paar keer insmeren is je koortslip echt verdwenen!

Toegevoegd na 2 minuten:
Je kunt ook speciale pads hiervoor gebruiken, je ziet er bijna niets van en ze werken genezend.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Eigenlijk kan je het uit mijn ervaring niet verhelpen. Misschien dat smeren op een koortslip wat helpt, maar naar mijn idee heb je dan meer het gevoel dat het sneller gaat. Maar als ik daarna ga narekenen was ik er anders ook wel zo snel weer af geweest.
Voorkomen is dan toch de beste oplossing. Een zalfje tegen koorts blaasjes op de plek smeren zodra je iets voelt opkomen/ tintelen. Maar daar heb je nu natuurlijk niks aan.
Hoop voor je dat hij toch in 3 dagen wat weg gaat trekken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb hier zelf helaas ook last van en het is inderdaad voor de rest van je leven. Het komt vaak in periodes van stress of als je weerstand laag is.

Wat helpt is compeed lipblaasjes pads. Deze verhullen eigenlijk direct de blaasjes en genezen. 2 vliegen in 1 klap succes
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik smeer altijd 'Aciclovir' creme, verkrijgbaar in de apotheek, ook onder de merknaam Zovirax. Dat is een virusremmende créme. Maar ik heb al ondervonden dat dit middel het beste helpt bij het opkomen van de blaasjes.

Als je al blaasjes hebt. Gebruik dan een crème met zinkoxyde of sinksulfaat, tot 6 maal per dag.

Om de blaasjes sneller te doen genezen: Kleine pleisters voor koortsblaasjes. Deze kleine patches beschermen het wondje en zorgen voor een goede vochtigheidsgraad zodat het wondje kan genezen zonder korstvorming.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb daar vaak last van en kocht vroeger die dure piepkleine tubes zovirax, helaas werkte dat niet, totdat iemand zei dat ik tandpasta moet smeren. Inderdaad, het helpt, maar vergeet het niet eraf halen als je de deur uit gaat, het is anders echt geen zicht!