Klopt het dat mensen sneller zelf gaan scheiden als zij zelf van gescheiden ouders komen?

Toegevoegd na 6 minuten:
Dus kinderen van gescheiden ouders, zelf sneller gaan scheiden?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Ja, daar is onderzoek naar gedaan dat die kinderen meer kans hebben om zelf ook te scheiden.
Ze hebben dan b.v. geen goed voorbeeld gehad of een minder stabiele jeugd en hebben dan ook eerder kans dat het niet goed gaat
NATUURLIJK GAAT DAT NIET VOOR IEDEREEN OP HOOR,
dus ook weer niet bang worden daarvan.
Ikzelf ging al scheiden toen mijn dochter 1 jaar was, maar gelukkig heeft mn dochter een stabiele relatie.
Ik ben ook uit gescheiden ouders en kan inderdaad niet te lang met iemand zijn en maak al snel relatie,s uit (waar ik dus ook niet meer aan begin :-)