Eikel minder gevoelig maken?

Ik ben een jongeman en heb last van een gevoelige eikel. Hij is niet ''overgvoelig'', en aanraken doet ook geen pijn maar er aan zitten is geen fijn gevoel. Ik heb op internet gelezen dat dit te maken heeft met je voorhuid. De voorhuid heeft namelijk jarenlang de eikel beschermt waardoor hij niet goed tegen prikkels kan. Als ik masturbeer doe ik dit met de voorhuid er over heen want anders is dit ook niet prettig. Ik heb verder gelezen dat je hem zelf minder gevoelig kan maken door er regelmatig aan te zitten, de eikel te ontbloten in de onderbroek of de eikel te deppen met thee. (het zuur in de thee versterkt de hoornlaag van de eikel)

Echter is het voor mij niet te harden om met m'n eikel ontbloot te lopen, niet door de pijn maar door de jeuk. (Ik neem aan dat dit door mijn onderbroek komt)

Zijn er nog andere manieren of middeltjes waarmee ik m'n eikel minder gevoelig kan maken? Hoe lang gaat dat duren? Is sudocrem juist een do of een don't aangezien het tegen de gevoelige huid helpt?

Mijn doel is eigenlijk dat ik wil kunnen masturberen of seks hebben met de voorhuid van de eikel af. Lijkt mij dat dat zo hoort en het schijnt beter te zijn.

Help iemand???

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
86.8K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben erg benieuwd of mensen wat weten, want mijn vriend loopt met het zelfde rond en belemmerd soms ons sex leven!
Cryofiel
11 jaar geleden
Hoe heb je je dan al die tijd onder de voorhuid gewassen? Daarbij moet de eikel ook worden ontbloot, en raak je met je vingers cq met het washandje de eikel aan.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik kan hem wel gewoon schoonmaken, en de voorhuid naar achter trekken, aanraken doet geen pijn maar is geen prettig gevoel. Door deze gevoeligheid kan ik niet op deze manier masturberen of seks hebben. De bedoeling is dat er een ''hoornlaagje'' op zodat ik ook kan masturberen en seks kan hebben als de eikel volledig ontbloot is.

Antwoorden (8)

Smeer hem bij al je acties in met uierzalf. Glijdt lekker, vermindert de jeuk.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat je al aangeeft, met ontblote eikel in de broek , maakt hem op den duur minder gevoelig. Van die thee heb ik nog nooit gehoord. Zelf heb ik het altijd prettig gevonden, vooral tijdens "normale" seks, dat ik een gevoelige eikel had. In de loop der jaren is hij minder gevoelig geworden, en ik ervaar dat als minder prettig. Mijn persoonlijke voorkeur gaat uit naar fijngevoelige seks en niet naar het ruwe, wat je straks wel nodig zou hebben om superopgewonden te geraken.
Ieder zijn persoonlijke smaak, maar als je echt wilt wat je vraagt, vraag dan een consult aan bij een uroloog.
jc54
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is geen fijne gevoeligheid. Als iets nooit of nauwelijks is aangeraakt moet het wennen aan prikkels, het is absoluut niet vergelijkbaar met de ''lekkere'' prikkels die ik ervaar als ik masturbeer met de voorhuid erover heen.
Een deel heeft te maken met gewenning. Psychisch en lichamelijk.
Je zenuw uiteinden geven te sterke signalen.
Wat je kan doen is veel masturberen. ( hè vervelend ;-)
Gebruik veel heel veel glijmiddel. Vaseline. Olie glijmiddel , wat jij wilt. Begin eerst met de voorhuid. Als dat prettig voelt even zonder voorhuid... En die tijd steeds langer maken.
Je hoeft natuurlijk niet telkens klaar te komen.
Door het vele aanraken zal je minder reageren op die prikkels.
Probeer het ook te doen terwijl je gefocused bent op iets anders. Dus je aandacht verleggen.
Je kan ook aan je huisarts emla creme vragen.., dit verdooft de huid en wordt ook gebruikt door mannen die tevroeg komen...
Enjoy
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Ben jij van beroep seksuologe? Ik zie zo vaak van dit soort antwoorden van jou!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hahaha nee ik ben geen sexualoge... Maar ben wel gefascineerd in de wetenschappelijke en psychologische kant van sex, heb veel gelezen uitgeprobeerd en onderzocht. Heb gemerkt dat veel onduidelijkheid en vastgeroeste ideen waren en daar geef ik toch vaak een andere visie op. Hoewel dat vaak nog op weerstand stuit. Maakt niet uit als je maar erover nadenkt... Sex en alles wat daarmee te maken heeft is nooit een vaste wetenschap. Open mind is wel een vereisde
Je kunt je natuurlijk ook laten besnijden, er ontstaat zo vanzelf een natuurlijk 'laagje' op je eikel, dat dat mischien helpt met het minder gevoeligheid
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Waarschijnlijk is het vooral een kwestie van wennen. Maar wat je beschrijft is niet abnormaal: ál te directe stimulatie is gewoon niet altijd prettig.

Bij seksuele gemeenschap is je voorhuid normaal gesproken naar achter geschoven, dus de eikel onbedekt. Het is natuurlijk vervelend als dit problemen geeft tijdens de seks omdat je eikel zo gevoelig is dat het onprettig is.

Er zijn wel dingen die je kunt doen om je eikel wat te laten wennen aan stimulatie. Je eikel vaker ontbloten is één stap. Je zegt dat dit niet lukt omdat het zo jeukt door je onderbroek: kun je die niet een tijdje uitlaten? Als je onder de douche vandaan komt, of alleen op je kamer zit? Verder kun je je eikel bij het wassen meer aanraken, of een paar keer je voorhuid heen en weer schuiven. Tot het onprettig wordt, en dan stoppen.

Sudocrem zou ik niet doen. Dat droogt je huid wat uit. Bij een nattende uitslag of irritatie perfect, maar voor je eikel niet zo geschikt. Als je al iets wilt gebruiken op je eikel, neem dan iets met zo min mogelijk toevoegingen. Witte vaseline, (olijf)olie, of glijmiddel op waterbasis. Je zou bijvoorbeeld na het wassen je eikel ergens mee in kunnen wrijven. Niet hard, je hoeft er niet mee te masturberen (hoewel dat ook kan natuurlijk) maar het gaat echt om de aanraking.

Dan is er nog een hele praktische oplossing: condooms. Er zijn zelfs extra dikke condooms, en crémes met lidocaïne. Dat verdooft lokaal, en doet dus de gevoeligheid afnemen. Daar moet je niet teveel van gebruiken, anders zit je met een dove penis. Een condoom is trouwens niet alleen maar symptoombestrijding: als je een aantal keer met een condoom seks hebt gehad, neemt naar alle waarschijnlijkheid de gevoeligheid van je eikel verder af. Daarvoor moet je alleen wél zo ver zijn dat je het kunt verdragen om een condoom te dragen, en daar seks mee te hebben. Dat kan dus een volgende stap zijn: condooms kopen, en die proberen om te doen. Je kunt eerst eens proberen om je voorhuid naar achter te schuiven en een condoom om te doen. Daarna kun je kijken of het lukt hem een tijdje om te houden, en dan kun je bijvoorbeeld wat experimenteren met het masturberen met een condoom om. Ook hier weer: proberen tot hoever het gaat, en stoppen als het onprettig wordt.

Dat zijn allemaal dingen die je kunt proberen, en als het goed is ook je gevoeligheid wat zullen verminderen. Lukt dat niet, ga dan naar je huisarts. Die kan je verder adviseren, en eventueel doorverwijzen naar uroloog of seksuoloog.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
3 jaar geleden
Hoelang duurt het voordat er een hoornlaag op komt?
Thee helpt echt heel goed, na een week merkte ik al verschil. Vooral bij oraal merkte ik dat het ipv vervelend lekker is. Gewone sex geeft waarschijnlijk al geen last. De vagina is heel zacht en wordt vochtig. Die zit zeg maar nog lekkerder om je eikel dan je voorhuid.

Besnijden zou ik niet doen hoor. Een eikel die heel ongevoelig is is ook niet fijn. Er zijn genoeg mannen die een besnijdenis terg draaien...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hoe vaak per dag liet je de thee intrekken? Wat zijn verdere do's en don'ts?
Je "hoeft" hem in principe helemaal niet minder gevoelig te maken. Hoe meer je voelt in je eikel hoe meer je voelt tijdens de seks. De vagina van een vrouw voelt heel zacht en warm aan. En als de vagina goed nat is (door glijmiddel of door het vocht van de vrouw zelf), ondervind je totaal geen hinder van een gevoelige eikel. En als de vagina niet goed nat is is het ook niet prettig voor een vrouw, de vagina is namelijk ook heel gevoelig. Seks is ook niets anders dan het stimuleren van gevoelige "plekjes".

Ik zie het persoonlijk zelfs als nadeel om een minder gevoelige eikel te hebben. En als je ouder wordt, wordt hij sowieso steeds minder gevoelig. En het aftrekken is juist lekker door dat "gevoelige" gevoel. En als je je dan af gaat trekken zonder voorhuid dan heb je zeker glijmiddel nodig (zou je nu ook eens kunnen proberen, dan lukt het namelijk wel zonder voorhuid).

Als je de voorhuid toch minder gevoelig wilt maken, is mijn advies om de eikel na het douchen heel goed droog te maken. Door de voorhuid goed naar achter trekken en dan om de eikel een tissue te wikkelen en dan eventjes rustig wrijven over de tissue. Als de eikel helemaal droog is is het prettiger om hem zouden voorhuid in je onderbroek te houden.

Een andere tip is heel veel aftrekken (eventueel zonder voorhuid maar dan met veel glijmiddel). Kijk echter wel uit dat het geen obsessie wordt. Wat je ook beslist, veel succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Advies van mijn dokter,wassen afwisselend met warm en dan koud water.En wat bleek? na een paar weken was het probleem opgelost.