Hoe betrouwbaar is een thuistest?

Het gaat om deze: http://www.drogisterij.net/Seksualiteit-Test-point-thuistest-chlamydia-voor-vrouwen-/P/50043613

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Het beste antwoord

Volgens het onderzoek in de link is een thuistest niet betrouwbaar.
Beter toch even langs de huisarts.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
thja even langs de huisarts..
Als ik dat zou hebben, dan zal dat van jaren geleden zijn.En is het dus te laat.
Je merkt er ook tenslotte niets van als je het hebt.
De knipperlichtrelatie die ik toen had..waar hij dus tussen door gerotzooi heeft met anderen (tenminste dat vermoeden heb ik) zouden misschien wel chlamydia hebben meegegeven. Omdat ik daar totaal ontwettend in was, heb toen die test niet gedaan of naar de huisarts. En ik heb deze test 2 jaar geleden gedaan, en ik zou het niet hebben volgens die test.
dus ik opgelucht.. Maar toen zag ik een fragment dat deze niet betrouwbaar zouden zijn (veel later). Nu is het dus zo, als ik naar de huisarts zou gaan kan ik in feiten kijken of ik nog vruchtbaar ben of de ellende te horen krijgen dat ik onvruchtbaar zou zijn. Bestaat er niet iets dat ik kan zien of ik nog vruchtbaar ben?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het is niet te laat om naar de huisarts te gaan, àls je het toen gekregen hebt zal je het nu waarschijnlijk nog hebben, het verdwijnt niet vanzelf maar door behandeling met anti biotica.
Ook met vragen over je vruchtbaarheid kan je bij je huisarts terecht.
Doen hoor, je hier ongerust maken is echt moeilijk en misschien helemaal niet nodig. Succes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankje wel, ook van ruim 4 jaar geleden? dan ben je toch allang onvruchtbaar?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Chlamydia is een infectie, als die zich verspreidt kàn je onvruchtbaar worden, maar dat hoeft niet altijd. Het ook zo dat als je zwanger wordt je je baby kan besmetten. Dus als je graag kinderen wil is het echt zaak om je te laten testen.
Het kan ook zijn dat je het niet hebt, dan weet je dat tenminste een hele geruststelling.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
hartstikke bedankt:)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb geen symptomen ervan, dus ik kan al met een simpele urine test morgen erachter komen, hoe of wat.
(naar de huisarts geweest)

Andere antwoorden (1)

De betrouwbaarheid hangt ook af van of je de test goed kunt uitvoeren.
Toch zou ik, bij een vermoedde van chlamydia, zeker naar een arts gaan. Dit zijn besmettingen die vergaande gevolgen kunnen hebben bv ongewenste kinderloosheid.

Die arts kan jou blote kont niks schelen hoor. Hij/zij heeft er al zoveel gezien.