Mag je zonder toestemming gesprekken van je eigen familie opnemen om ze later te confronteren hiermee?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
als je het via een rechtzaak bv wil gebruiken als bewijs materiaal mag dat niet zonder toestemming (onrechtmatig verkregen bewijsmateriaal heb je dan, en hier kan je dus niets mee) voor huis tuin en keukengebruik is het een ander verhaal, maar zeer waarschijnlijk zal men je minder vertrouwen, en vragen wat je ermee wil bereiken. daarbij kan je ook dingen uit zijn verband trekken tenzij je bij een meningsverschil werkelijk alles op gaat nemen wat hierover gezegd is. zet je bv een taperecorder neer in de slaapkamer en ga je weg dan kan men hier wel werk van maken. (mensen hebben namelijk recht op privacy) dus, gaat het om een gesprek waar je zelf bij zit, of wil je dingen opnemen waar jij zelf niet bij zit.
los hiervan is het opnemen en afspelen van een gesprek vaak net zo'n reden om te twisten dan een gesprek in real life. zou dus ook nadenken over het doel wat je hiermee wil of denkt te kunnen bereiken, en of hier geen andere manieren voor zijn.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Beste Genie1966, probeer voor jezelf te achterhalen waarom jij zo graag een gesprek stiekem of zonder toestemming wil opnemen. Ben je bang, speelt er een conflict, ben je boos? Neem een Worddocument en ga je hele verhaal schrijven en kom erachter bij jezelf wat er speelt.
Misschien heb je daarna helemaal niet de behoefte meer om dat te doen en ben je toe aan een gezelllig avondje chillen met een vriend of vriendin. Probeer het eens, ik hoop dat het werkt. Veel succes!

Antwoorden (4)

Als je dat stiekum doet dan kun je in de problemen komen. Er kan echter een hele goede reden zijn om het te doen. Dit heet een dilemma. Als je het doet dan zijn de consequenties voor jou. Ik kan niet inschatten met welke reden je het doet. Het komt over als het verzamelen van feiten als een bewijsvoering en de confrontatie met dingen die mensen tegen je zeggen en later mogelijk ontkennen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als het op een rechtzaak aankomt, zal het ontoelaatbaar bewijs zijn, verder kan het niet zoveel kwaad. Ga iig geen beeld materiaal opnemen, dat is wel strafbaar.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Gesprekken binnenshuis mag je uiteraard opnemen. Want in je eigen huis ben je eigen baas.

Dus als jij wat zegt, en jij liegt dat later weer af, dan valt het wel te begrijpen dat je familie zo'n gesprek wil opnemen, met als goede bedoeling jou te confronteren met de realiteit. Dus om jou realiteitstoetsing te versterken.

Je andere vragen hebben ook deze sfeer. Het komt mij voor, dat je je achtervolgd waant. Er is duidelijk iets aan de hand, wat je niet vertelt.
Daarom mijn advies, om deze verhalen aan de huisarts te vertellen. Hij zal je mogelijk kunnen doorverwijzen naar een specialist.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
In je eigen huis mag je dit doen.
Maar vraag je wel af is het, het waard om hun te confronteren met de gesprekken. Er kunnen ruzies uit komen en dergelijke. Denk je dat als zij liegen dat ze er dan mee stoppen? Ik denk het namelijk niet, mijn moeder doet dat niet en die liegt dat ze barst... Mijn vader trekt zich er niks van aan, hij heeft er geen last van... Dat moet je echt afvragen!