Zitten alle schadelijke stoffen al in de tabaksplant of worden deze (deels) later toegevoegd ?

Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
1.7K

Het beste antwoord

Vergeet ook het papiertje niet! Alles bij elkaar komen er onvoorstelbaar veel chemische, deels giftige, stoffen vrij bij het verbranden van tabak + papier, mede daardoor zijn sigaretten dodelijker dan sigaren en pijp.
Ook koolmoxide komt bij de verbranding vrij en adem je in, niet zo best dus.
Alle rokertjes die tegelijk elke seconde op de aarde branden geven samen een reusachtige bosbrand die permanent woedt, ook niet zo lekker voor de luchtkwaliteit...
Nooit is berekend hoeveel doden roken werkelijk oplevert: behalve de ziektes van rokers en meerokers zijn daar de verkeersdoden (even sigaretje aansteken onder het rijden, even afgeleid, rokers sluiten even de ogen als ze een trekje nemen) en de vele branden die beginnen met een sigaret: in de prullenbak, in bed, in stoel of op de bank, in het droge bos enz. enz.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden

Andere antwoorden (5)

Later toegevoegd, Ammoniak zorgt ervoor dat je eerder verslaafd raakt.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Een heleboel stoffen zitten er al in. De laatste bewerking van tabak voordat het lichaam in komt zorgt ervoor dat de gevaarlijkste stoffen worden aangemaakt... het verbranden van de tabak.
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
een gedeelte zit er al in en een gedeelte is later toegvoegd.
tabak (sigaretten, shag) wordt gesausd, daar zit honing, rum en nog meer in. geheim van de smid. en natuurlijk is het fijn ls de client je produkt blijft afnemen dus afhankelijk word een kleinigheid om daar dan ook voor te zorgen :)
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
Kleine aanvulling op het antwoord van diemanke:
Verwijderde gebruiker
15 jaar geleden
PS van huis uit is tabak een geneeskrachtige plant, net als marihuana. J moet het alleen niet roken!