Ik denk dat je wel wat hebt aan de vele antwoorden die je in de Bron kunt vinden.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
maak een lijst van alle dingen die je nog wilt doen in je leven. Bedenk dan per item hoe veel geld je er voor nodig hebt en bedenk dan dat alles wat je nu in een studie steekt je later helpt om geld te verdienen. Als je nog veel dingen wilt doen heb je meestal veel tijd en veel geld nodig. Door een goede baan te krijgen kun je meer verdienen in evenveel (of minder) tijd...

Toegevoegd na 1 minuut:
Ga een paar weken achter de lopende band werken in een uienschil fabriek! Dat gaf mij flink veel motivatie om door te leren...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer een paar mensen te vinden,die ook ongemotiveerd waren in hun schooltijd. En kijk,wat zij in het algemeen in de maatschappij bereikt hebben!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Onder die mensen vind je enkele van de grootste en rijkste ondernemers ter wereld.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Daarom schreef ik ook :In het algemeen. Er zijn natuurlijk altijd uitzonderingen!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
+
Wat is de oorzaak van je "huiswerk dip"?
Soms moet je het even laten betijen en komt de motivatie vanzelf weer terug.
In ieder geval doelen stellen.
Of je zoekt iemand die je een schop onder je billen wil geven.!!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ben je een beetje "zesjes figuur" . Kan je op de duur opbreken. Maar je doet me denken aan mijn manier van studeren, lijkt er wel een beetje op. Heb uiteindelijk een studie schema gemaakt en dat heeft uiteindelijk geholpen. En denk maar niet dat je een uitzondering bent.
Ik zal voor je duimen en als je motivatie nodig hebt denk maar aan mij ik heb het uiteindelijk ook gehaald
Maak een afspraak met danwel jezelf danwel een husigenoot dat als je je huiswerk af heb je iets leuks mag gaan doen.v
Daarnaast helpt het ook om een aantal vaste tijden huiswerk te maken.
Als laatste tip, maak het leuk om huiswerk te maken. Maak huiswerk met een vriend of vriendin. Misschien kan je een muziekje op zetten wat lekkers erbij.
En pauzeer af en toe ook. Beter 3 keer een half uur met een tien minuten pauze, dan twee uur achter elkaar.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Gewoon DOEN en doorbijten!

En dan ben je blij als het af is en kun je met een gerust hart iets anders gaan doen.

Voelt veel fijner dan dat je in je achterhoofd toch nog bedenkt wat je eigenlijk allemaal nog moet doen.

Niet dat ik dit altijd voor elkaar krijg, ook ik mis af en toe me motivatie.. :P En als dat zo is ben ik meestal tijdelijk een gestressde deadline werker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Beloof jezelf een beloning wanneer je huiswerk af is.
Je moet gewoon zin maken of je nu wilt of niet.
Misschien heb je wat aan de onderstaande link.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Tsja, vanzelf komt het niet, en hoe vrolijk je het ook probeert te maken, echt leuk wordt het eigenlijk nooit.

Probeer in elk geval voor jezelf een schema aan te houden en je daaraan te houden, en jezelf te belonen met iets leuks als het je lukt. Een kwartier teevee kijken of een warm bad of een kop thee ofzo.

Sommige mensen hebben er het meest baat bij als ze eerst de moeilijke vakken doen (dan zijn die vast klaar), anderen beginnen weer liever met het makkelijke (maak)werk, zodat het meerendeel dan al gedaan is.

Gelukkig is het binnenkort kerstvakantie, misschien ben je daar ook al een beetje aan toe, en het lekkere weer werkt ook niet echt mee natuurlijk.

Van uitstellen krijg je alleen maar meer stress, wat het nog lastiger maakt, dus geef jezelf gewoon een schop onder de jeweetwel, en kijk welk werkschema het beste bij je past, en HOU je daar ook aan. Het gevoel een kloteklus geklaard te hebben is veel lekkerder dan niks zitten doen terwijl je weet dat er nog een berg werk op je ligt te wachten.

Wat me er aan herinnert dat ik nog drie wassen moet wegvouwen - ben zo terug.....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Probeer interesse te vinden in de vakken.
Doe het vooral niet voor de leraren of je ouders, maar kies zelf. Doe het puur voor jezelf, het is jouw leven jouw verantwoordelijkheid.

Zoek uit wat je echt wilt, voor later.... en reken niet op een inkomen van een ander.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Aaah prettig, een lotgenoot! ;)
De link die je als eerst kreeg.. van Rotaluclac, dat was mijn vraag. Zoals ik daar al aangaf kan ik alleen maar gemotiveerd werken onder stress. Pas dan dringt het tot me door dat het echt af MOET ofzo.
Dit probeer ik soms te creeeren door mensen erbij te betrekken.. te vertellen wat ik aan het doen ben, dat ik er soms best moeite mee heb enzo.. en dan gaan ze de volgende keer wel vragen hoe het gaat (of je vraagt of ze je dat af en toe eens willen vragen) en je wil dan natuurlijk niet zeggen dat je nog zo weinig gedaan hebt.. misschien dat je daar de motivatie vandaan kunt halen. Of dat je tegen iemand zegt dat je bijvoorbeeld vrijdag iets af wil hebben en dat je hem/haar dat dan mailt of laat zien. Zo creeer je een stok achter de deur, wat bij sommige motiverend kan werken! :)
Wat bij mij werkt hoeft natuurlijk niet bij jou te werken, maar misschien heb je er wat aan.
Wat ook veel genoemd werd bij mijn vraag was dat je taken in kleine stukjes moest verdelen, zodat je sneller wat af kan strepen. Dat werkt wel motiverend.
Misschien kun je er met klasgenoten over hebben, ben je een beetje competatief ingesteld en kun je proberen om het beter dan je klasgenoot voor elkaar te hebben met je huiswerk.
Ik ga niet beginnen over planningen :P kansloos, want een planning maken is 1, maar je je eraan houden is een 2e he.
Maar lees de antwoorden door op mijn vraag en ik hoop dat je er wat aan hebt!! Veel succes :)
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Door te kijken voor je zelf wat er allemaal wel goed gaat! Vraag aan je ouders jou te stimuleren. Betrek ze erbij en vertel dat je even geen motivatie hebt.Het feit dat je hier je vraag beschrijft is al knap . Het houdt je toch bezig .Maak een planning en houd je eraan. Gebruik je agenda. En ik geef je vanaf hier even een schop onder je kont Hoppa gaan met die banaan .Je kan het !!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Rotbaantjes bekijken/uitvoeren!
Dan heb je een motivatie om hard te werken!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat ik nu ga zeggen lijkt een ontzettend stom antwoord. Toch ga ik 'm geven:

Schoolwerk moet soms dan maar zónder motivatie.
Het is niet anders. En als je bezig bent, dan kán die motivatie zomaar ineens even terug zijn. Dat geeft dan voor eventjes moed.
Maar 't kan ook dat 't vervelend blijft. Het is net zoiets als regen. Je hebt er niet om gevraagd, maar soms moet je er doorheen om ergens te komen.

Ga in elk geval niet zitten wachten tot je motivatie vindt, want dan kan je zomaar ineens jaren verder zijn (weet ik uit ervaring).
School is soms: gewoon maar dóén, en niet bij nadenken of 't wel of niet leuk is, maar gewoon doen.

Niet dat dat leuk is, maar schoolwerk ís soms gewoon niet leuk. Moet je nog veel jaar? Of zit je in het laatste jaar? Toch gewoon maar domweg doorgaan.
En bedenk dan maar: als het nu beroerd is, dan kan 't alleen nog maar leuker worden.
Maar dat is pas hierna. Misschien kies je hierna een school (of werk) dat je wel leuk vindt? Dan moet je even deze tijd uitzitten, en die gaat heus voorbij.

De kortste dag is alweer bijna, en dan worden de dagen weer langer, en dan is 't alweer lente en dan is 't schooljaar alweer om! Tot die tijd is 't even behelpen.

Desnoods doe je niks. Dan is er nog steeds geen brand.
Echt, dat kan ook. In elk geval kan je op 't moment dat je dat inbeeldt even heel relaxt. Want ontspannen is ook nodig. Gewoon even helemaal niks doen, of nog beter: wat leuks doen. Dan zie je daarna wel weer verder.

Dat is in elk geval relaxter dan motivatie zoeken terwijl gewoonweg niet bestaat. Weet je, doe gewoon maar wat.
Alles is best, zolang je maar bezig blijft, en ook genoeg voor ontspanning zorgt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Wat verminderd je motivatie het meest?
niet janken maar huiswerk maken, je zult nooit een beest worden als je alleen in de winter en herfst kunt trainen...

Hoe biedt je hier het hoofd aan?

ikke niet snap

Ken je een ander zomerschema dan in de winter?

Huiswerk maken duurt minder lang

Hoeveel ruimte heb je nodig om je huiswerk te maken?
3 bij 3 meter

Wat streep je het eerste uit je huiswerk maken of eten?

huiswerk.

Succes.!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Stel je zelf alleen maar de vraag of je je later nutteloos wilt voelen.
Ga er ook maar van uit dat wanneer je door je huiswerk te maken later een diploma kunt halen, je erg trots op je zelf zal zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Denk aan het cijfer wat je zult krijgen als je huiswerk af is, en aan de leraar die vragen gaat stellen en die jij dan kunt beantwoorden.