Hoe kan ik mijn ex uit mijn leven 'gooien'?

Ongeveer een half jaar geleden heeft mijn ex onze relatie op een rot manier beëindigt.

Ik ben er kapot van geweest en heb lang gehoopt dat hij terug zou komen. Valse hoop natuurlijk...

Ik zat in die tijd ook nog in zijn vriendengroep. Uiteindelijk ben ik hier met mijn vriendinnen uitgestapt omdat het gewoon niet meer ging.

Na een aantal sms periodes heb ik hem verteld dat het beter was zo. (zonder relatie)
Nu smst hij me nog iedere keer. Komt naar mijn werk. Probeert me te zoenen etc....
Ben doodsbang voor hem en durf (bijv.) niet meer alleen in het donker te fietsen.

Hij heeft mijn hele leven kapot gemaakt en wil het opnieuw proberen door mijn verjaardag te 'verneuken'. (zoals hij het zelf uitdrukte)

Zijn vrienden weten hoe het zit. Maar weten niet hoe ze hem erop moeten wijzen.

Wat moet ik doen??? :(

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bezoek hem gewoon met wat mannelijke vrienden/familieleden.

Het beste antwoord

Volgens mij kun jij gewoon naar de politie om aangifte te doen van stalking en zelfs van aanranding - hij probeert je immers te zoenen terwijl jij dat niet wilt. Ook kun je aangeven dat je je bedreigd voelt, aangezien hij te kennen heeft gegeven dat hij je verjaardag zal verneuken. Jammer dat je geen getuigen hebt - tenminste, dat lees ik niet in je vraag en toelichting. Misschien kunnen zijn vrienden ook een verklaring afleggen?

- In ieder geval niet meer reageren op evt. sms'jes.
- Alles sms'jes die hij stuurt: bewaren.
- Als hij belt: opnemen, niets zeggen en na 5 seconden de verbinding verbreken. Hiermee kun je indien nodig aantonen hoe vaak hij je telefonisch lastig valt.
- Je baas en je collega's op de hoogte brengen van de situatie, en ook aan hun vragen of ze evt. een verklaring af willen leggen. Misschien zijn ze bereid hem de toegang tot het gebouw te ontzeggen?
- Breng sowieso zo veel mogelijk mensen op de hoogte van deze situatie. Hoe meer mensen het weten, hoe groter de kans op hulp als het echt nodig is. Familie, vrienden en vriendinnen, buren, overburen, sportclub... zorg dat je een netwerk hebt, dan voorkom je ook dat je misschien niet geloofd wordt.

Vertel de politie ook dat je zo bang bent, en vraag of je een "melding op locatie" kunt krijgen of - nog beter - een "melding op persoon". Als de politie dat voor je wil doen, dan sta je in het systeem en wanneer jij dan een keer 112 moet bellen, kun je er in ieder geval zeker van zijn dat ze snel ter plaatse zijn. Bij een melding op locatie is dat je eigen adres, bij een melding op persoon maakt het niet uit waar je bent (in je eigen woonplaats).

En last but not least:
Laat je ex nooit merken dat je bang bent!

Ik wens jou heel veel sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dankje!<3
Alleen ik zit met het probleem dat hij mij door en door kent. M'n zwakke plekken, zodat hij me daarop kan 'pakken'.
Hij kan zien dat ik op zo'n moment bang ben. Maar ik probeer dat natuurlijk niet te laten merken... maar ja...
Jammer genoeg is dat makkelijk gezegd, dan gedaan!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hij DENKT misschien dat hij je door en door kent.
Maar een mens kan veranderen toch..? Wat bij mij een paar jaar geleden nog een zwakke plek was, is misschien inmiddels wel juist één van mijn sterke punten geworden. Weet hij veel?
Hoe vaker hij merkt dat hij je op die punten niet meer kan pakken, hoe minder lol hij erin krijgt om het te proberen.
Daarom ook, heb ik in een reactie gezet dat je juist snel aangfite moet doen. Dat is de eerste stap. Want dat verwacht hij niet!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Wat gebeurt er met hem als ik hem aangeeft??
Ik wil hem geen pijn doen. (hij heeft een rot jeugd gehad)
Ik wil alleen maar dat hij stopt.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik weet niet wat er met hem gebeurt na een aangifte.
Dat kun je vragen aan de politie. Waar het om gaat, is dat hij een duidelijk signaal krijgt - ofwel van jou, ofwel van justitie - dat hij verkeerd bezig is en dat de consequenties voor hem zullen zijn als hij hier niet mee ophoudt. Dat hij een rotjeugd heeft gehad, mag geen excuus zijn om jouw leven te verzieken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt gelijk! Bedankt!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hier heb ik echt iets aan!! Bedankt voor de tip(s)!!!

Andere antwoorden (6)

Ga naar de politie, wat hij nu doet valt onder stalken.
Ritsuka
11 jaar geleden
Zolang je bij hem in de buurt woont is het moeilijk hem "uit je leven te gooien"je blijft elkaar immers tegen komen op allerlei plekken ,verhuis naar een andere plek en begin een nieuw leven,een nieuwe start,sucses
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Daar moet je ook maar net geld voor hebben...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
- Nog afgezien van het geld: verhuizen???
Alles achterlaten dus... voor zo iemand? Echt niet!
neem in elk geval een ander telefoon nummer dat scheelt al, desnoods andere email adressen andere facebook hyves etc
11 jaar geleden
Neem voortaan een camera overal mee naartoe, of een mobiel waarmee je kan filmen. Elke keer als hij je lastig valt film je het en plaats je het op youtube. Dan zal het vast wel snel ophouden want hij zal het zeker niet waarderen. Als je het niet wilt plaatsen op internet kan je het altijd nog als bewijs gebruiken bij de politie. Op openbaar terrein mag je overal filmen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zoek een nieuw vriendje!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mijn vriendje heeft destijds ook zoiets geflikt en kwam ook elke keer bij mij terug.

Ik heb hem gewon zoveel mogelijk verwijderd bij alles waar het nodig is. Ik heb hem ontvriend op Facebook, hyves etc...

Als je een sms krijgt dan verwijder je die gewoon gelijk.

En dat stalken, naja dat hij je achterna zit kan je hem duidelijk maken door hem te negeren. Als het te 'overdreven' wordt kan je hem zelfs aangeven bij de Politie.
Maar doe dit niet te snel, want dat kan voor jou weer problemen opleveren.

Ik hoop dat je hier wat aan hebt ;-)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
- Juist wel snel doen!
Als je te lang wacht... dán pas kun je in de problemen komen!