Val je eigenlijk af als je een tijdje een knorrende maag en een hongergevoel heb??

Volgens mij ervaring wel! Graag geen 'bezorgde' reacties dat dit slecht voor je is enzo, ik zou graag alleen puur willen weten of dit klopt!
Mvg,

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
9.5K

Het beste antwoord

Je zult even afvallen, maar honger is een teken dat je voeding tekort komt.
Uiteindelijk gaat je lichaam op spaarstand en raakt het gewend aan het weinige eten.
Je valt dan niet veel meer af, en zodra je weer meer gaat eten kom je weer aan.

Toegevoegd na 1 minuut:
Als je minder kcal eet dan je verbrand val je af, maar op deze manier is het vooral spiermassa dat word afgebroken. Je vet word vastgehouden.

Je kunt beter je lichaam op de juiste momenten met volwaardige en gezonde voeding, en op je porties letten.
Ritsuka
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Ow ja, en je hebt een grotere kans op snaaien en teveel eten later op de dag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Even wat honger is niet zo'n probleem maar een half etmaal of meer niet eten zet het lichaam al op de spaarstand. Daardoor is hongeren inderdaad de slechtst denkbare afvalmethode. +1
Ritsuka
11 jaar geleden
Een uurtje honger is geen probleem, maar het is niet echt iets om een gewoonte van te maken.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Twee uurtjes ook nog niet maar waardoor je honger krijgt speelt ook een rol. Ik denk dat we wat dat betreft ook aardig in dezelfde denkrichting zitten, Ritsuka.

Andere antwoorden (2)

Als je die 2 dingen hebt en er niets aan doet (eten) dan val je op den duur wel af, maar niet van een dag.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik ben erg afgevallen door de hele dag door gezonde snacks te eten, een gekookt eitje, soepje, crackers, fruit etc. en avondeten over te slaan. Maar ik at zeker elk uur wel wat.
Als je niet veel eet word hetgeen wat je eet op den duur allemaal als vet opgeslagen, het is dus een korte termijn oplossing.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ritsuka
11 jaar geleden
Maaltijden overslaan is niet zo'n goed idee, maar de gezonde snacks klinken goed.
Waarom at je geen avondeten?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Geen zin om te koken eigenlijk :P ik heb geen vaatwasser en koken brengt altijd een enorme troep met zich mee.
Maar ik zorg dat ik nooit honger heb hoor.
Ritsuka
11 jaar geleden
haha, dan is het goed. Ik ken het gevoel soms, je wilt iets eten, maar geen zin om wat te maken.