Waar kan ik vinden op welke plaatsen ik een mondkapje moet dragen?

De coronaregels veranderen om de haverklap. Gisteren was er wéér een persconferentie waar wéér nieuwe regels werden aangekondigd. Ik ben nu even kwijt op welke plaatsen ik een mondkapje moet dragen. Bestaat er een lijst die in realtime bijhoudt waar je precies een mondkapje moet dragen? Zo ja, waar vind ik die?

3 jaar geleden
Ritsuka
3 jaar geleden
Zorg dat je er altijd een paar bij je bent. Als het op een plek verplicht is staat dit daar aangegeven en kun je het pakken.

Antwoorden (1)

Hier kan je alle info terug vinden:
https://www.rijksoverheid.nl/onderwerpen/coronavirus-covid-19/nederlandse-maatregelen-tegen-het-coronavirus

Via de links kan je opzoeken wat voor jou van toepassing is.

Wat betreft het mondkapje:
- In het OV is het verplicht een mondkapje te dragen.

En in bepaalde regio's (zoals Rotterdam, zie link naar regionale maatregelen) is het dringende advies om een mondkapje te dragen bij het winkelen. Het is niet verplicht. Echter, winkeliers mogen het wél verplicht stellen en als je dat niet wilt, mogen ze je de toegang tot de winkel ontzeggen.