waarom groeit uitgetrokken haar niet meer terug van ongeveer 4 jaar geleden?

Nu bijna 4 jaar geleden had ik denk ongeveer een maandje haar uit lopen trekken op mn achterhoofd in me nek zeg maar steeds op dezelfde plek gewoon uit verveling ofso net als nagels bijten bijv. totdat ik een x in de spiegel keek en op mn achterhoofd een kale plek zag van denk 5 bij 5cm daar baalde ik flink van en was toen ook gelijk ermee gestopt en dacht t groeit wel terug gelukkig had ik wel net genoeg lang haar dat je t niet zag maar nu bijna 4 jaar verder is het nog bijna precies hetzelfde op wat enkele haartjes na die wel terug zijn gegroeid als dat tenminste teruggegroeide haren zijn. maar nu vraag ik me af wat de oorzaak ervan is en of er wat tegen te doen is om het weer terug te laten groeien ofso?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
4K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
nee maar het waren niet dezelfde haren die ik steeds uittrok alle haren die ik uit had getrokken waren maar 1 hooguit 2x uitgetrokken

Antwoorden (1)

Ik vrees dat jij nogal rigoureus je haarfolikers, de haarzakjes dus, met wortel en al er uitgetrokken heb. En dat deze nu afgestorven zijn en daarom niet meer terug kunnen groeien.

Ikzelf heb door een ziekte een klein kaal plekje gekregen. Toevallig ook al vier jaar geleden. En ook toevallig zijn er wat haartjes terug gegroeid. Die bij mij kroeziger zijn dan mijn eigen haar.

Dus wat jij en ik hebben is dus litteken weefsel. Bij mij zeker. En ik vrees, na al die tijd, is dit bij jou nu ook litteken weefsel. Op litteken weefsel kan geen haar meer groeien. Ook op littekens veroorzaakt door brandwonden b.v. kan geen meer groeien.
Ik heb me suf gegoogled naar een oplossing en die heb kon ik niet vinden. Anders had ik die tip met liefde me je gedeeld.

Misschien dat haarimplantatie nog mogelijk is? Dat is echter nogal duur. Sorry, ik zou graag willen dat ik beter nieuws had.....sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Amadea
11 jaar geleden
Follikels heten die zakjes.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat zei ik toch? Je kan beide namen gebruiken. Maar haarfolliker had idd met twee "L's" geschreven moeten worden. :)
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een kniesoor die daar op let..... :P
Amadea
11 jaar geleden
Als het gaat om kennisvermeerdering is het toch niet zo'n probleem om te vertellen dat het geen folliker maar follikel heet?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
dankjewel voor je antwoord! jij ook sterkte!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Graag gedaan mrsjon en ik leef letterlijk met je mee :)