Is de onbesneden eikel net zo gevoelig als de besneden eikel?

Mijn vriend die is best wel een piepertje met zijn eikel. Hij is niet besneden en hij wilt dus ook dat als wij jongens krijgen hun niet laten besnijden omdat de eikel zo gevoelig is. Maar ik heb een ex die wel besneden was en bij hem hoorde ik geen klagen bij bepaalde dingen.. Nu zegt mijn vriend dat dat komt omdat hij ander soort huis over de eikel heeft, maar dat geloof ik weer niet. Want mijn ex kon ontzettend genieten van seks.
Maar mijn vraag is wel, is een onbesneden penis net zo gevoelig als een besneden eikel

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
6K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Vroeg ik jou mening? Ik vroeg alleen de ervaring met besneden en onbesneden... Het boeit me geen ruk wat jij er van vind.

Het beste antwoord

Inderdaad vormt zich bij besneden mannen een extra laagje hoornhuid op de eikel. Hierdoor is de eikel iets minder gevoelig. Hoe dat uitpakt bij de seks, is voor elke man anders. Van mannen die op latere leeftijd besneden zijn, en dus zowel besneden als onbesneden seks kennen, hoor je verschillende meningen. De één vindt het besneden-zijn een belemmering omdat de eikel minder gevoelig is, de ander vindt het prettiger omdat aanraking van een extreem gevoelige eikel ook onplezierig en zelfs pijnlijk kan zijn, en in die zin zou het extra laagje op de eikel het genot zelfs ten goede kunnen komen. Ook betekent het dat mannen minder gemakkelijk te vroeg klaarkomen. Aan de andere kant vinden sommige besneden mannen het onplezierig om bijvoorbeeld de wrijving van kleding steeds te voelen op hun eikel. Dit soort ervaringen gelden uiteraard alleen voor jongens en mannen die op latere leeftijd besneden zijn: een jong besneden jongen of een nooit besneden man, weten uiteraard niet beter.

Maar uiteindelijk lijkt er weinig verschil te zijn tussen besneden en onbesneden seks. Het lichaam past zich aan aan de nieuwe situatie, en in beide situaties is seks plezierig. Het enige echte voordeel van besnijden is de hygiëne, maar een onbesneden man die bij het wassen goed zijn voorhuid terugschuift, is net zo schoon als een besneden man. Bij medische noodzaak of religieuze overwegingen liggen de voor- en nadelen uiteraard anders.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Het verschil is, dat bij een besneden penis de voorhuid verder over de eikel terug kan schuiven. Dat komt wel de hygiëne ten goede, maar doet m.i. niets af aan de gevoeligheid van de eikel.
Hoe moet je dat trouwens doen piepen, met je eikel?
En kan dat tijdens het intiem samenzijn?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Het intiem samen zijn maar ook het schoonmaken ervan...
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je besneden bent Moolkeesje heb je geen voorhuid meer.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat is een teken dat ik het niet ben. Ik verkeerde in de veronderstelling, dat het toompje dat de voorhuid met de penis verbindt losgesneden werd, net als van de tongriem gesneden, maar dan een etage lager.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Piepen? Piepshow?
Bij besneden mannen ontstaat een soort van eeltlaag op de eikel, waardoor deze iets minder gevoelig kan worden. Een beetje een kort antwoord, maar verder valt er weinig over te vertellen..