Hoe kom ik in een diepe slaap?

Ik vind het prettig als ik net als kinderen een lange diepe slaap krijg.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
2.9K
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Slaappillen?

Antwoorden (9)

dat is lastig want je kunt het niet zelf bepalen tenzij je slaappillen koopt maar als dat niet nodig is zal ik het niet doen maar misschien kun je ontspannen met muziek ofzo iets
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik heb zelf nooit problemen met slapen. Ik slik sowieso nooit tabletten. Even wat doen voor je naar bed gaan helpt soms, maar het is vooral het denken dat mensen soms wakker houdt. Denk vooral niet over probleem gevallen. Dingen die zijn gebeurt op het werk of je gezin. Wat soms helpt is te denken juist aan leuke dingen. Zoals vakantie of een leuke ervaring. Wie ontspannen naar bed gaat zal dieper slapen. Thee drinken of warme melk bevordert ook een goede slaap. En vooral niet te warm slapen. Succes!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Met sommige thee moet je wel oppassen voor het slapen, dat komt door de theine. Hier word je namelijk fit van..
Ik heb zelf een tijd lang last gehad van te weinig slaap. Voor mij was slapen al vervelend omdat ik eerst uren naar de plafond ging staren.
Wat perfect hielp/helpt is mediteren. Je kunt hier veel over lezen op internet. Misschien is het niet voor slapeloosheid bij jou, maar ik garandeer dat je in een diepe slaap komt. Je kunt het gewoon doen in bed voor het slapen gaan. Je ligt er toch!
Ik kan een hoop hierover vertellen, maar dat hoeft niet als iemand anders het al mooi verwoord heeft:

Toegevoegd na 7 uur:
Zinvolle toevoeging; kinderen maken zich gewoon minder druk over allerlei zaken. Zorgeloos naar bed gaan is de key blijkbaar. Niet denken over vandaag, niet denken over morgen. Nu lig je in bed, en nu moet je slapen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Meestal helpt het om je lichaam moe te maken. Zo moe, dat je geest helemaal ontspannen is. Denk aan een inspannende wandeltocht o.i.d. Ervaring leert bij mij dat als ik een dag stilzit, ik veel lichter slaap.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Mee eens, ik ben een slechte slaper, maar als ik overdag buiten flink actief ben, slaap ik een stuk beter.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ben ik het ook mee eens, eerst een goede lichamelijke inspanning en daarna lekker warm douche, meestal slaap ik dan echt goed..
Leer ontspanningsoefeningen b.v. zoals die er bij yoga zijn. Doe een ontspanningsoefening als je in bed ligt. Je slaapt als een os.

Toegevoegd na 1 minuut:
Sex helpt ook om daarna goed te kunnen slapen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je veel doet op een dag,
(veel energie kost)

Val je meestal in net zo,n diepe slaap,

Uiteraard kan je ook slaap pillen nemen...

Maar slaapt een kind echt dieper?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zo slecht om iemand slaappillen voor te stellen, dit kan een mens afhankelijk maken van deze pillen en zonder niet meer in slaap komen en er steeds meer van nodig hebben. Slechtte aanrader!!!!
Misschien moet je een ritueeltje voor het slapen doen. Zodat je klaar bent voor het slapen. TV en computer kan je hoofd druk maken, dus als je de laatste uur dat niet doet dan kan dat ook al rust geven. Warm melk drinken, tanden poetsen... Misschien werkt douchen... En dan wat bladzijde's lezen in het boek, dat je eerst al gewend ben aan het bed. Dan pas wanneer je echt moe begint te worden leg je je boek aan de kant en ga je lekker liggen.

Dus probeer bepaalde dingen die je voor het slapen niet doet normaal gesproken. Zorg dat er rust is.

Slaap lekker!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zorg dat je genoeg beweging hebt. Ook een regelmatig slaap patroon. Ik heb mijzelf nu aangeleerd om elke avond om 11 uur te gaan slapen en ik ben altijd om 7 uur weer wakker. Als ik ga slapen ga ik op mn rug liggen en tel ik bij het inademen langzaam tot 1 en bij het uitademen 1,2.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Hard werken, veel bewegen, jezelf ontzettend moe maken, veel indrukken opdoen... kortom: ga leven als een kind en je valt zó in een diepe slaap.

Als volwassene kan je dat vertalen naar: dagelijks hard werken, ernaast veel sporten, reizen, nieuwe plekken ontdekken en veel mensen ontmoeten.

gegarandeerd dat je dagelijks als een blok in slaap valt.. je moet het wel elke dag volhouden!

Toegevoegd na 4 minuten:
oh, vergeet ik erbij te melden:

aangezien kinderen ook moeten worden opgevoed en je dagellijks hetzelfde moet zeggen tegen hen, kan je het beste als volwassene heel erg kinderachtig gedrag vertonen waarbij je je uiterste best doet zo weinig mogelijk aan te trekken van anderen, veel fouten maken, en dat dagelijks te horen moeten krijgen. Ruzie maken én huilen horen daar ook bij. Daar wordt je ook doodmoe van.
Letterlijk én figuurlijk.