Alleen op doktersrecept:

http://www.apotheek.nl/Medische_informatie/Medicijnen/Producten/Zopiclon.aspx?mId=10704&rId=175
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Als je arts het voorschrijft, kun je het ophalen bij de apotheek. Waarschijnlijk krijg je het alleen niet vergoed, benzodiazepinen worden alleen nog maar vergoed in bepaalde bijzondere situaties. Denk er verder even aan dat het wel een verslavend middel is, als je het lange tijd achter elkaar gebruikt, werkt het niet meer. Maar omdat je onttrekkingsverschijnselen krijgt zodra je stopt, lijkt het net alsof het tóch werkt. Het is dus een middel dat alleen geschikt is om kortere tijd te gebruiken (in elk geval niet langer dan twee weken achter elkaar) of om te gebruiken met onderbrekingen, bijvoorbeeld hooguit drie dagen per week. Het is een middel dat uitsluitend verkrijgbaar is op recept van een arts.