hoe kan het dat ik niet kan eten?

ik krijg gewoon echt geen brood weg, en ook geen avondeten. Ik kan alleen muesli binnenkrijgen, banaan en (baby) pap.. Ik krijg het gewoon niet weg.... Hoe kan dit, of beter gezegt; hoe los ik dit op?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (4)

Daar is maar één oplossing voor: een bezoek aan je huisarts. Hij/zij kan de bron van het gebrek aan eetlust onderzoeken en daar wat aan (laten) doen. Wij kennen jou niet, weten zonder door jou verstrekte informatie daarover niet wat er aan de hand zou kunnen zijn!
Amadea
12 jaar geleden
Misschien ben je te nerveus. Ga naar je dokter om het te bespreken.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het zou kunnen dat mocht je een tijdlang bent afgevallen, misschien door sporten of minder eten dat je maag is gekrompen of je misschien een onbewuste angst hebt ontwikkeld tegen voedsel. Het beste is om naar je huisarts te gaan of naar een Psycholoog. Zelf ga ik vanwege andere problemen geregeld naar een Psycholoog en het is totaal niet iets voor te schamen. Maar het is wel belangrijk om snel iets aan je probleem te doen. Door te weinig voeding kunnen er veel problemen ontstaan. Bijvoorbeeld een gebrek aan kolhydraten kunnen bijdragen tot een depressie. Vitamine d tekort kan ook tot een depressie bijdragen en tot andere nadelen zoals botontkalking. Neem aub snel contact op met je huisarts en wees altijd open een eerlijk tegen die persoon.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Het vervelende van een eetstoornis, want die heb je, is dat die zichzelf in stand houdt. Door gebrek aan vitamines en mineralen ontstaat een weerzin tegen een aantal voedingsstoffen omdat die door die gebreken minder goed verteerd kunnen worden. Het zit er natuurlijk in dat er ook psychologische factoren meespelen maar die kun je beter aanpakken als je lekkerder in je vel zit. Mijn volgorde zou dus zijn om eerst eens met een multivitamine- en mineralensupplement te beginnen, eventueel aangevuld met wat extra vitamine C.

Omdat onvolwaardig voedsel de tekorten in stand houdt kun je beter kiezen voor volwaardige voedingsproducten, zoals volkorenbrood, groente, hartig beleg, boter, fruit etc. Vooral geen light voedselproducten. Je kunt beter weinig van dat volwaardige voedsel eten dan veel doodgeraffineerd en light spul. A

fhankelijk van de mate van je ondervoeding lijkt het me verstandig om contact met je huisarts op te nemen. De ernst van eetstoornissen wordt vaak onderschat. Het kan zeker geen kwaad om aan specifieke begeleiding te denken.