Wat kan ik doen, tegen mijn eigen gesnurk? (zie uitleg)

Ik schaam me altijd, als ik in slaap gevallen ben, in de auto, of op het werk. ook al is het 5 minuten, ik slaap heel snel, en snurk ook altijd, ik ben 20 jaar, en heb wat overgewicht, ik ben al bezig met afvallen.

vorige week, 1`keer geslapen zonder dat mijn ouders mij opmerkten, maar anders maken ze mij altijd wakker omdat het zo irritant is, als ze tv kijken.

wat kan ik hier het beste aan doen? is er een middeltje of iets dergelijks, zonder operaties, waardoor het minder word, en dat ik ook weer lekker kan slapen zonder dat ik mij hoef te schamen of anderen mij wakker maken?

Ik snurk niet constant het zelfde geluid, maar hele vreemde geluiden (zeggen mijn ouders) ik woon gedeeltelijk op mijzelf, dus zie mijn ouders alleen weekends, maar ga wel met ze op vakantie, wat is het beste middel snurken tegen te gaan in mijn geval?

Groetjes, alvast bedankt.

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (3)

Je kunt het beste naar de huisarts gaan en vragen om een verwijskaat voor een kno arts .
Die kan precies uitzoeken wat de oorzaak is en wat hij er aan kan doen .
Hij zal eerst jou neus onderzoeken en dan waarschijnlijk zal hij jou aanbevelen een onderzoek te doen en die gebeurd bij jou in huis .
Je moet dan tegen het einde van de middag naar het ziekenhuis en dan krijg je uitleg over een apparaat en die moet meenemen naar jou huis .
En dan voor het slapen gaan sluit je dat apparaat aan en die slaat jou slaapgewoontes op .
En later hoor je van de kno arts wat de beste oplossing is .
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Oorzaken van snurken zijn o.a.
overgewicht, maar ook chronische neusverkoudheid, gebruik van alcohol en zaken als hooikoorts en ook
je slaaphouding.

Iemand van 20 zou niet in slaap moeten vallen, zonder dat je dat zelf wilt. Dus niet op het werk en niet in de auto.
Dat is een ding:
Houd jezelf overdag wakker.

Bij de drogist verkopen ze een hoop spul wat belooft dat je minder gaat snurken.
Trap er niet in, dat gaat niet werken.

Slaaphouding: op je rug zul je vaker snurken dan in een andere houding. Hoewel ik zelf op de buik slaap en toch schijn te snurken....Het helpt dus niet altijd.

Ook zijn er verschillende soorten beugels.
Dat kan wel helpen, maar zijn heel vervelend om mee te slapen. En die moeten ook door een deskundige worden aangemeten en worden niet vergoed door de basisverzekering.

Hetzelfde geldt voor kapjes, waarmee je moet slapen.

Maar voor dit soort zaken zul je echt door de medische molen moeten.

Als dat allemaal niet voldoende effect heeft, kan de arts proberen om de weke delen te verstevigen; dit kan door ondersteunen gedurende de slaap, maar kan ook operatief, bijvoorbeeld door het wat verkleinen van het weke verhemelte of de huig, of door het verwijderen van een (te) forse neusamandel.
Dat moet dan wel eerst door de dokter geconstateerd worden!
Dat is dus wel een operatie.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Bij de apotheker hebben ze neuspleisters, neusklemmetjes of mondspray om het snurken tegen te gaan. Bij mij werkt de mondspray erg goed, dus dat is het proberen waard!
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Ik bedoel keelspray