Hoeveel moet je bewegen om groeihormonen aan te maken?

En hoevaak kan het per dag? En hoe maak ik veel groeihormonen aan?

Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden

Antwoorden (2)

Groeihormonen worden aangemaakt op commando van het DNA. Bewegen heeft daar geen invloed op. En je kunt dat ook niet zelf beinvloeden.
Reddie
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Zie het antwoord van zeepeken voor de motivatie van de -
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
En ik ga toch voor de plus, zie ook de reactie op zeepeken.
Groeihormoon wordt niet gelijkmatig geproduceerd maar in korte pieken. De productie van groeihormoon vindt plaats bij lichaamsbeweging, stress en ongeveer twee uur na het inslapen. De afgifte wordt in de hersenen geregeld door twee stoffen: 'growth hormone releasing hormone' of GHRH en somatostatine.

http://nl.wikipedia.org/wiki/Groeihormoon

Toegevoegd na 3 minuten:
hoeveel precies je moet bewegen staat er niet bij maar hoe meer je beweegt hoe meer je dat hormoon stimuleert denk ik dan, niet dat je op een nacht 10cm zal groeien maar het helpt dan wel. Wel zal je op een bepaald moment niet groter worden want dat is vooraf bepaald.

Toegevoegd na 10 uur:
Begrijp zeker jullie reacties, het is zeker niet de bedoeling dat de vraagsteller meer stress moet hebben. Ik had dit op wikipedia gevonden en wou dit even meedelen. Maar inderdaad, dat bewegen zal wel slaan op professionele mensen vermoedelijk. Wou gewoon helpen een antwoord te vinden. Hopelijk heeft het toch iets geholpen.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
+ stress is er in meerdere vormen en kan o.a. opgewekt worden met extreme eetpatronen. Maar dat is iets voor bodybuilders die al jaren bezig zijn en je moet het zeer precies doen anders heeft het geen zin.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Dat het aangemaakt wordt bij lichaamsbeweging, slapen en stress wil nog niet zeggen dat het meer aangemaakt wordt bij meer lichaamsbeweging en dat je het zo ook kan stimuleren. Je gaat toch ook niet zeggen dat de vraagsteller nu maar moet zorgen voor meer stress? Misschien is er gewoon een max van aanmaak wat je al haalt als je de gewone dingen doet. Let wel: ik WEET niet of het zo is maar ik vraag me af of de tekst die je citeert wel genoeg is om te zeggen dat meer lichaamsbeweging ook zorgt voor meer aanmaak. Misschien is er wel een max per dag?
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Maar dan zou je toch zeggen dat kinderen die veel stress hebben, heel snel groeien???
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Noepetote: en kinderen die veel slapen ook. Ik neig er toch naar dat als je te weinig slaapt en te weinig lichaamsbeweging hebt en nooit stress er kans is dat je MINDER aanmaakt maar als je normaal slaapt en normaal beweegt en je geen stoornis hebt in de aanmaak van het groeihormoon je lichaam zo verschrikkelijk graag wil dat je groeit dat je echt gewoon net zo lang wordt als je genen aangeven. Jouw 'hoe meer je beweegt hoe meer je dat hormoon stimuleert denk ik dan' betwijfel ik ten zeerste! Daarvoor moet je echt met meer komen dan je wiki waar het ook gewoon niet in staat.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Een linkje dan maar, zowel bewegen als eten heeft invloed,
(lengte) groei is veel ingewikkelder dan alleen de groeihormoon factor.
http://web.mac.com/gerard.smit/Fartlek_Workshops/Marathon_training_Voeding_1.html
Reddie
11 jaar geleden
En dan vraag ik me af waarom ik 1.84 m ben terwijl ik nooit gesport heb, en zelfs nooit gymnastiekles op school heb gehad.
Verwijderde gebruiker
11 jaar geleden
Je hebt ook niet je eerste 20 jaar zonder stress en slaap in bed gelegen neem ik aan?