Hoeveel moet je bewegen om groeihormonen aan te maken?

En hoevaak kan het per dag? En hoe maak ik veel groeihormonen aan?

Weet jij het antwoord?

/2500

Groeihormonen worden aangemaakt op commando van het DNA. Bewegen heeft daar geen invloed op. En je kunt dat ook niet zelf beinvloeden.

Groeihormoon wordt niet gelijkmatig geproduceerd maar in korte pieken. De productie van groeihormoon vindt plaats bij lichaamsbeweging, stress en ongeveer twee uur na het inslapen. De afgifte wordt in de hersenen geregeld door twee stoffen: 'growth hormone releasing hormone' of GHRH en somatostatine. http://nl.wikipedia.org/wiki/Groeihormoon Toegevoegd na 3 minuten: hoeveel precies je moet bewegen staat er niet bij maar hoe meer je beweegt hoe meer je dat hormoon stimuleert denk ik dan, niet dat je op een nacht 10cm zal groeien maar het helpt dan wel. Wel zal je op een bepaald moment niet groter worden want dat is vooraf bepaald. Toegevoegd na 10 uur: Begrijp zeker jullie reacties, het is zeker niet de bedoeling dat de vraagsteller meer stress moet hebben. Ik had dit op wikipedia gevonden en wou dit even meedelen. Maar inderdaad, dat bewegen zal wel slaan op professionele mensen vermoedelijk. Wou gewoon helpen een antwoord te vinden. Hopelijk heeft het toch iets geholpen.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100