Ik heb Bruin bloed tijdens ongesteldheid wat is dit?

Ik ben nu ongeveer een jaar aan de pil en heb nog nooit geslachtsgemeenschap gehad. Nou heb ik eigenlijk altijd al dikkig bruin bloed als ik ongesteld ben dacht eerst dat het normaal was maar daar begin ik over te twijfelen. Als ik ongesteld ben is het ook bijna niks. Wat zou dit kunnen zijn en wat kan ik doen? Dankjewel

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
3.5K

Het beste antwoord

Je menstruatiebloed verandert van kleur tijdens je ongesteldheid.
Op de dagen dat je het meest bloed verliest (de eerste 2 tot 3 dagen) verlies je ook het meeste bloed en zal vaak roder van kleur zijn. Aan het einde van je ongesteldheid is het bloed meer gemengd met slijmvlies en je normale afscheiding. Dan kleurt je menstruatie meer naar bruin. Sommige vrouwen hebben dit ook aan het begin van hun ongesteldheid. Bloed kan al bruin kleuren in je vagina op weg naar buiten of pas in je maandverband. Menstruatiebloed is dus niet altijd rood van kleur.

En zeker niet als je de pil slikt.
Dan heb je eigenlijk geen menstruatie.
Dat heet een doorbraakbloeding, bij de stopweek.
Daarom is het ook zo weinig bloed.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

bruin bloed is gewoon wat ouder bloed, volledig normaal. Mesntruatie bloed is meestal wel wat bruinig, bij mij ook vaak.
Ritsuka
12 jaar geleden
Amadea
12 jaar geleden
Maar als je de pil slikt dan menstrueer je feitelijk niet, want er is geen voorbereiding van de baarmoeder op een zwangerschap geweest. Het is alleen wat "oud bloed" wat afgevoerd wordt.
Ritsuka
12 jaar geleden
officieel is het een onttrekkingsbloeding inderdaad, voor het gemak word de term menstruatie gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Juist. +