Onze gezonde zoon (10 jaar),is te mager.Wat zijn verantwoorde manieren om hem wat extra kilo's te laten krijgen?

Hij eet het liefst groente en pastas.Eet goed,maar wel kleine porties en is een erg actief kind .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Het beste antwoord

Ooit was ik ook zo 'n sprieterig, altijd actief kind. Komt vanzelf goed.
Doe wel alle halva- en lightproducten de deur uit. Die zijn bedoeld voor mensen met aanleg voor te dik worden, vaak in combinatie met te weinig bewegen. Niet voor gezonde kinderen die in de groei zijn.
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Probeer de porties iets te vergroten, of iets vaker iets te laten eten.
Maar zolang hij gezond en regelmatig eet, niet veel ziek is en lekker actief blijft zou ik me niet teveel zorgen maken.
Doe je dat toch, ga dan eens langs de huisarts en dieetiste.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn beide kinderen van 13 en 15 zijn te licht. Het zijn gewoon geen grote eters. Ze zijn wel gezond en (bijna) nooit ziek. Dat is het belangrijkste. Je zou bv een lekkere dot pindakaas op de boterham kunnen doen en volle melkproducten kunnen gebruiken. Verder zou ik me geen zorgen maken.