Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Onze gezonde zoon (10 jaar),is te mager.Wat zijn verantwoorde manieren om hem wat extra kilo's te laten krijgen?

Hij eet het liefst groente en pastas.Eet goed,maar wel kleine porties en is een erg actief kind .

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1K

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ooit was ik ook zo 'n sprieterig, altijd actief kind. Komt vanzelf goed.
Doe wel alle halva- en lightproducten de deur uit. Die zijn bedoeld voor mensen met aanleg voor te dik worden, vaak in combinatie met te weinig bewegen. Niet voor gezonde kinderen die in de groei zijn.
(Lees meer...)
12 jaar geleden

Andere antwoorden (2)

Probeer de porties iets te vergroten, of iets vaker iets te laten eten.
Maar zolang hij gezond en regelmatig eet, niet veel ziek is en lekker actief blijft zou ik me niet teveel zorgen maken.
Doe je dat toch, ga dan eens langs de huisarts en dieetiste.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Mijn beide kinderen van 13 en 15 zijn te licht. Het zijn gewoon geen grote eters. Ze zijn wel gezond en (bijna) nooit ziek. Dat is het belangrijkste. Je zou bv een lekkere dot pindakaas op de boterham kunnen doen en volle melkproducten kunnen gebruiken. Verder zou ik me geen zorgen maken.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Weet jij het beter..?

Het is niet mogelijk om je eigen vraag te beantwoorden Je mag slechts 1 keer antwoord geven op een vraag Je hebt vandaag al antwoorden gegeven. Morgen mag je opnieuw maximaal antwoorden geven.

0 / 2500
Gekozen afbeelding