Moet je een doktersadvies altijd maar klakkeloos overnemen?

De dokter zegt dat het niets is, maar jij denkt dat het wel degelijk wat is. Wat moet/ kun je doen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Het beste antwoord

Jullie zijn het niet met elkaar eens. Heb je dit uitgesproken met de arts of ben je ontevreden weggegaan na het consult.?
In het laatste geval kan de arts niet weten dat jij een probleem hebt.
Toch zou ik in beide gevallen terug gaan. De arts vertellen dat je niet met hem eens bent, en waarom, en vragen om het onderzoek over te doen of door te sturen.
De arts weet dan dat jij een probleem hebt en als hij een goeie arts is zal daar een oplossing komen.
Zo blijven jullie ook een goede vertrouwensband houden.
Een second opinie aanvragen kan een vervolg traject zijn.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (13)

Een second opinion vragen bij een andere dokter.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee ik vind van niet. Heb het vorig jaar meegemaakt met mijn knie. Wist dat er iets anders aan de hand was dan alleen een kneuzing.... toch 3 weken lang van dokter naar dokter gelopen en iedereen zei hetzelfde: kneuzing of uit de kom geweest.
Heb een doorverwijzing naar een orthopeed weten te krijgen door veel zeuren, en zie daar: mijn meniscus was helemaal kapot. Operatie als gevolg en veel weken revalideren. Nu verder zonder meniscus.
Dit was voor mij echt een goed voorbeeld... als je echt denkt dat het iets anders is; vraag een second opinion of een derde of vierde.

Kijk... dokters zijn over het algemeen specialisten en je moet niet te snel aan hun woorden twijfelen. Er zijn altijd mensen die denken dat ze iets hebben maar wat gewoon niet klopt. Dan zijn er ook nog mensen die hypochonder zijn en denken dat ze allemaal enge en gevaarlijke ziektes hebben. Ook voor die mensen is het beter dat ze toch wat vertrouwen in hun arts moeten hebben.

Ik heb over het algemeen aardig vertrouwen in de dokters, maar ik ken mijn lichaam het best en zal zo nodig mijn eigen gedachten proberen door te zetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Geen idee wat je hebt maar je kunt natuurlijk wel onderzoeken eisen.
'n Second opinion kan natuurlijk ook altijd.
Succes ermee
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je hoeft niet meteen alles aan te nemen. Je kan zelf wat research doen. Ga aan mensen vragen of zij dit ook ooit een keer hebben gehad en wat er toen aangedaan is. Je kan ook googlen en kijken wat er word gezegt. Of je kan naar een andere dokter gaan als je je eigen niet vertrouwd in wat hij zegt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Er van uitgaand dat het hier om de huisarts gaat.
Je zou om een bloedonderzoek kunnen vragen of een verwijzing naar een specialist
Ook is er altijd de mogelijkheid om een second opinion te vragen bij een andere arts.

Nee je hoeft het niet klakkeloos over te nemen, een dokter is ook een mens en als je het uitlegd zal hij/zij best willen meewerken aan evt verder onderzoek.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn huisarts heeft het 2 keer heel erg mis gehad,met voor mij grote gevolgen.Ik heb echt moeten leren om weer wat vertrouwen in mijn (andere) huisarts te krijgen.
Een huisarts weet van heel veel een beetje,een specialist weet van een bepaalt probleem heel veel.Als je het niet vertrouwd praat er dan over met je huisarts en vraag een doorverwijzing.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iets in de reguliere medische wetenschap niet gevonden kan worden kun je je heil zoeken bij natuurartsen of homeopaten.

Een dokter is ook maar een mens (en mensen maken fouten), en je moet nooit klakkeloos iets van een ander overnemen, je moet altijd zelf blijven nadenken.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor, ook doktoren kunnen fouten maken. Je kunt om een second opinion vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een verwijskaart aanvragen.
En verder gaan..!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Neen. Je kunt zelf ook nog logisch denken en overdenken.
Als je dus echt twijfelt en je daarbij zorgen maakt, mag je altijd een second opinion bij een andere arts vragen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Altijd verder zoeken.
Of melden bij je huisarts dat je toch niet gerust bent. Vertel duidelijk je klachten en kijk b.v op medische web-site"s of je daar iets vindt wat vergelijkbaar is met jou klacht.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee hoor. Het is vaak moeilijk om te zeggen wat je echt voelt. Maar als je het antwoord van die arts jou niet geruststeld, of je vermoed dat het iets anders is, ga je naar een andere arts/specialist.
Maar dat heb je al meer gelezen zie ik.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Altijd naar je gevoel luisteren, want dat is toch vaak de beste raadgever.
En dan de dokter overtuigen, vanuit jouw wetenschap dat er wat aan de hand is.