Ja, elk mens verdient wel meer dan een tweede kans. Altijd. Er is altijd hoop.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Meestal wel, maar als er overspel is dan geen 2de kans bij mij.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ha, die Purtje;

Nee, niet iedereen. Adolf Hitler, Raspoetin, Charles Manson, keizer Bokassa, Josef Stalin, Benitto Mussolini, en Pol Pot zijn zo een paar voorbeelden van mensen die het voor mij echt wel definitief verbruid hebben.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja. Voor het geval dat ze de eerste gemist hebben.
14 jaar geleden
Ik denk dat het heel persoonsgebonden is of iemand een 2e kans verdient of niet.
Bij mij zou mijn partner geen tweede kans krijgen als hij me in elkaar zou slaan.... ik heb een vriendin die haar partner al 5 kansen heeft gegeven na een aframmeling...

Het ligt er ook een beetje aan om welke kans het gaat, in principe zou iedereen een 2e verdienen mits het maatschappelijk aanvaard is.
Een kans om iemand te ontvoeren die mislukt.... liever geen 2e kans.
Een kans om iemand te helpen met het aflossen van zijn schulden.... veel kansen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ja vind wel dat iedereen een tweede kans verdiend, als ze kunnen laten zien waarom ze iets gedaan hebben en waarom of hoe het komt.
Ben op het moment heel veel bezig met een colega van mij. Die heeft in het veleden en nu nog wel heel veel rare dingen gedaan, maar nu zijn ze er achter gekomen dat ze borderliner is, dus heel veel dingen heeft ze gedaan omdat ze dus (ziek) is!!!! Wil niet zeggen dat ze daar zo mee door kan gaan zeker nu ze dat weet. Maar ja dit is toch een hele rare ziekte en niet te volgen bijna.
Als ze wil kan ze er wel aan werken maar als je dan merkt dat heel je famillie en vriendenkring zich er vanaf trekken en niets meer met je te maken willen hebben dan is het toch wel erg moeilijk. Mijn idee is dat je altijd klaar staat voor je naaste en zeker als je de rede weet. Hoe kan zo`n mens nu verder als ze daar geen hulp van hoef te verwachten??????
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kan niet altijd alles hebben waarvan je houdt,
als je maar houdt van alles wat je hebt!

Iedereen heeft recht op herkansing alleen hangt het van de fout af. Een diefstal vindt ik geen moverende reden maar het hangt wel af van de factoren.Iemand die als thuishulp steelt van zijn behoefende clïenten. Daar trek ik me neus voor op dat is hufterig.Iemand die zijn baas oplicht financiëel daar van denk ik gelegenheid maakt de dief.
Zedendelicten heb ik geen mededogen mee.
Doodslag en moord vind ik verwerpelijk onder welke omstandigheid ook...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je verdient altijd een tweede kans mits je van je fouten hebt geleerd en ook toe durft te geven dat je fouten hebt gemaakt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt er maar net van af waarom iemand iets heeft gedaan en hoe zwaar dat telt.
Tegenwoordig worden er meerdere keren taakstraffen gegeven aan personen die hardleers zijn. Ik snap dat echt niet. Ik vind zowiezo dat elke pedofiel geen 2e kans verdiend als er gevaar voor herhaling is en geen medewerking op rehabilitatie is.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Een seriemoordernaar verdient in mijn ogen geen 2e kans. Die heeft zijn kans(en) al gehad en bleef doormoorden. Maar iemand die "maar" 1 moord heeft gepleegd, krijgt van mij wel een 2e kans. De eerste moord is natuurlijk ook al niet goed te praten maar zoiets kan ook in een blinde woede zijn gedaan en dat je daarna terecht spijt hebt.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat mag ik hopen van wel ja... Anders zou het voor iedereen geldeen dat 1x fout, altijd fout is.. Wat daar`wel voor nodig is dat we ook kunnen vergeven.. en dat is juist het probleem denk ik in heel veel gevallen.. het zal voor velen van ons "case" afhankelijk zijn....
Chronisch of van nature erg gestoorde en foute mensen hebben natuurlijk op een bepaald moment al hun kansen verkeken en daar houdt het voor op ...maar een minimale tweede kans zou toch eigenlijk voor het gross onder ons moeten gelden....
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Veel mensen verdienen een 2e kans, vaak maakt iemand een fout in zijn huwelijk en hier zijn er 2 voor nodig. Hier maakt iemand de fout om vreemd te gaan terwijl de partner juist geen genegenheid toont naar deze partner en deze de relatie zal verbreken.

Een kinderverkrachter, zal moeten leren wat hij fout heeft gedaan en als deze dit echt niet kan inzien is hij een gevaar voor kinderen dan geen 2e kans.

Een seriemoordenaar die opgepakt wordt heeft geen 2e kans meer. Want heeft er al teveel vermoord.

Een diefstal, inbraak, vernieling. Het is bewezen dat mensen door omstandigheden dit hebben gedaan aan de drugs of drank en ziet zijn probleem in en heeft dan recht op een 2e kans.

Dus hangt heel sterk af van hoe de persoon is en of hij het dus inziet wat hij fout heeft gedaan en waarom.

Zo zijn er dus mensen hoe moeilijk het ook te accepteren is dus toch een 2e kans verdienen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Fouten zijn er om van te leren. Tweede kansen zijn er om te bewijzen dat je inderdaad van je fouten geleerd hebt. Zo leer je dat je kinderen al in de opvoeding. Net zoals je je kind normen en waarden meegeeft en respect naar anderen toe.

Zodra iemand geen respect meer heeft voor andermans leven moet je diep gaan nadenken over een 2e kans. Want hoeveel kansen heeft een volwassene al niet gehad in zijn leven, dus is het dan daadwerkelijk wel de 2e kans.

Je moet echter wel zoveel mogelijk moeite doen iemand die heel duidelijk aangeeft en laat zien van zijn fouten geleerd te hebben te laten reïntegreren in de samenleving. Onze gevangenissen zijn er niet op gebouwd om iedereen die de fout in gaat daar levenslang te laten zitten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Dat hangt af van de ernst van een daad vind ik ,denk maar aan de badmeester in Denbosch die jaren kinderen heeft misbruikt bijvoorbeeld.Die verdiend geen tweede kans omdat dit soort daden niet meer te behandelen zijn. Dus is er wel degelijk een scheiding dat iemand een tweede kans kan krijgen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ligt er helemaal aan de situatie.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nee, wat mij betreft verdient niet iedereen een tweede kans. Een goed voorbeeld (waar ik me persoonlijk over op kan winden als ik het weer hoor) zijn kinderverkrachters.

Bijvoorbeeld het geval van de pedoseksueel die geweerd werd uit Eindhoven, de stad waar hij kinderen had misbruikt. Daarover hoor ik regelmatig dat zo iemand toch ook een tweede kans verdient.

Volgens mij realiseren veel mensen zich niet wat dat betekent. Want als je dat idee expliciet maakt: je geeft dan bewust iemand die in het verleden kinderen heeft verkracht, de kans om het weer te doen. Laat maar eens tot je doordringen: een veroordeelde kinderverkrachter willens en wetens de kans geven meer kinderen te verkrachten. Klinkt toch een stuk minder nobel dan het zo verheven 'iedereen verdient een tweede kans'.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jazeker, want niemand is (vroeg of laat) te oud om te leren.
Trouwens, wat jou je zelf willen?
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Jah echt wel!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als iemand erge delicten heeft gepleegd, en het risico is groot dat hij die weer kan begaan, dan verdient diegeen geen tweede kans. Bij kleine vergrijpen moet je iemand wel altijd een tweede kans geven.