Bij TE respectvol zijn is de kans aanwezig, dat je je eigen grenzen niet meer bewaakt en anderen daaroverheen walsen. Dus jou niet meer met respect benaderen, van alles van je gaan eisen bijvoorbeeld.
Met andere woorden: de kans is dan groot, dat je dingen gaat doen die jij zelf niet wilt, omdat een ander dat wil.
Dan maak je je, misschien enigszins overdreven gesteld, ondergeschikt aan een ander en dat is niet gezond.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Jezelf verliezen in het proces van.
Vergeten van jezelf te houden.
Uiteindelijk resulterend in geen respect meer voor jezelf hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Té aardig willen zijn tegen medemensen, waardoor je niet duidelijk bent in wat je aan hen duidelijk wilt maken. Dan geef je hen alle ruimte en kom je zelf in de knel. Je moet de grenzen wel duidelijk aangeven.

Toegevoegd na 1 minuut:
Da's wat vaak het woord duidelijk. Maar ik bedoel dat de boodschap die je wilt brengen dan niet overkomt, omdat je teveel ruimte open laat.
Amadea
12 jaar geleden
Te respectvol is niet meer respectvol te noemen.
want respect gaat over net op de grens waar je jezelf en de ander gelijkwaardig ontmoet. Met hetzelfde respect voor jezelf, als naar de ander.
Bij TE is het dan al gauw adoreren, pleasen..