Na hoeveel weken mag je weer paardrijden na een osteotomie (kaakoperatie) ?

Op 14 mei a.s. word mijn onderkaak een aantal mm naar voren gezet door middel van een operatie. Twee weken later heb ik een endurance wedstrijd met mijn paard. Kan ik hier dan alweer aan meedoen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.2K

Antwoorden (2)

Denk dat het echt twee maand is zoe folder
Zware sport denk ik..
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dit soort dingen moet je gewoon in het ziekenhuis vragen, daar kunnen wij niets over zeggen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Is ook zo, daarom heb ik een folder bijgezocht van een zkh.
Natuurlijk is bellen het beste, maar als extra info.
Mijn zus heeft dit gehad en die heeft er nog redelijk lang last van gehad. Maar het verschilt natuurlijk wel per persoon. De een revalideert sneller als de ander, maar ik zou uit gaan van 12 weken minimaal. Het is best wel een heftige operatie. En paardrijden is ook geen rustige sport. Daardoor duurt het ook langer.

Die wedstrijd van 2 weken later kan je niet doen. Je kaak is dan nog opgezwollen. De hele tijd heen en weer gaan op een paard zal dan nog redelijk veel pijn doen denk ik.