Hét vraag- en antwoordplatform van Nederland

Is het goed mogelijk om naar een huisarts te gaan die niet je eigen is?

Ik wil als student naar een huisarts in de stad waar ik studeer. Mijn huisarts zit in het dorpje waar mijn ouders wonen, ver hier vandaan. Kan dat gewoon?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
71.3K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Als er een studentenarts zit in de plaats waar je studeert, kan je daar gewoon terecht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Waarom studentenarts? Iedereen heeft recht op een huisarts. Ik zou zeggen, bel gewoon een paar huisartsen op in je buurt en informeer bij de assistente of die huisarts nog plek heeft voor nog een patiënt.

Heb je meer informatie nodig om de vraag te beantwoorden? Reageer dan hier.

Het beste antwoord

Ja dat kan als passant. Bij ons op de praktijk komen er ook wel eens studenten langs die in een andere plaats wonen. Bij het maken van een afspraak moet je dit wel aangeven, en je moet bij je bezoek een bedrag van 25-30 euro betalen. Hier krijg je een kwitantie van en dit kan je indienen bij je zorgverzekering, die betalen je dan het bedrag terug.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bedankt voor het heldere antwoord:)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Graag gedaan. :)

Andere antwoorden (2)

Vraag rond naar een goede huisarts en bel die. Je krijgt dan waarschijnlijk een assistente en dan vraag je of je eenmalig een keer op consult kan (het is mij niet duidelijk of je eenmalig wil of dat je helemaal overgeschreven wilt worden) en dat kan vaak wel met wat papierwerk. Neem in ieder geval je zorgverzekeringspasje mee.

Als je echt overgeschreven wilt worden moet je vragen of ze nog patiënten aannemen. Zoja dan bel je je eigen huisarts of ze jouw gegevens willen doorsturen.

Zonee: dan moet je net zolang huisartsen bellen tot je er eentje hebt die nog patiënten wil aannemen en dus nog niet vol zit.
(Lees meer...)
Verwijderde gebruiker