is het slecht als je zachte lenzen in vloeistof voor harde lenzen bewaard?

de vloeistof die ik (af en toe) leen is voor harde lenzen, en heet: OCU Hard.

Toegevoegd na 2 minuten:
Ik heb nu wel af en toe hevig brandend gevoel in mijn ogen..

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
21.7K

Antwoorden (3)

Mijn opticien zei dat het slecht voor de lenzen was, maar heeft niet verteld waarom.
Ik heb een miniflesje voor het meenemen. Eventueel
Kun je ook uit een grote fles met een vloeistofspuitje wat halen. Dan heb je je eigen goede vloeistof.

Voorbeeld is afgevuld met andere vloeistof, olie achtig. Maar lens vloeistof kan ook
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is slecht voor je lenzen, zachte lenzen zijn poreuzer dan harde lenzen en hebben dus een andere verzorging nodig, stap nooit zomaar over op een andere vloeistof dan die je bij je lenzen koopt. Ook een andere vloeistof voor zachte lenzen is niet altijd een goede keus, overleg met je opticien voor je een andere vloeistof gebruikt.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ja, dat is slecht. Er zitten in vloeistoffen voor 'harde' lenzen hele andere stoffen dan in vloeistoffen voor 'zachte' lenzen. Bewaar daarom nooit uw 'zachte' lenzen in deze vloeistoffen. De kans op een rood en pijnlijk oog na het inzetten van een 'zachte' contactlens die behandeld is met vloeistoffen voor een 'harde' lens is groot.

Toegevoegd na 4 minuten:
http://www.berkhofoptiek.nl/contactlenzen.php