Ik heb binnenkort een oogmeting om te kijken of ik men ogen kan laten laseren Ik draag zachte lenzen. mag ik deze gewoon blijven dragen bij de meting?

Toegevoegd na 1 minuut:
Ik heb wel eens gehoord dat je vier dagen voor de meting geen lenzen mag dragen. En hoe gaat het bij het laseren zelf?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Cryofiel
12 jaar geleden
Wat zijn men-ogen? De ogen van een paardenmenner?

Antwoorden (3)

Je moet je lenzen ongeveer 30 minuten voor de meting uit halen.
Dat is genoeg tijd om de ogen zich te laten corrigeren voor de meting.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Lijkt me niet handig dat je je lenzen in houdt tijdens de oogmeting, dan kunnen ze toch niet precies bepalen wat je sterkte is?

Tijdens het laseren lijkt het me dat je je lenzen uiteraard helemaal niet in moet hebben.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Een antwoord wordt o.a. gegeven op de site van vision clinics:

Even geen lenzen dragen
Een goede oogmeting tijdens het vooronderzoek is essentieel voor het uiteindelijke resultaat. Omdat lenzen de bolling van uw oog vervormen, is het heel belangrijk dat u een tijdje geen lenzen draagt voorafgaand aan het vooronderzoek. Zachte contactlenzen mag u vanaf twee weken voor het vooronderzoek niet meer dragen. Harde (zuurstofdoorlatende) lenzen vanaf een maand van tevoren. Uiteraard kunt u de harde lenzen de eerste twee weken door zachte vervangen.

Deze meting moet namelijk op de ogen gedaan worden zoals die zijn zonder lenscompensatie. Het is bekend dat je ogen anders gaan staan met lenzen en als je straks een laser behandeling achter de rug hebt heb je die niet meer nodig. Het is dus van belang om te weten hoe je ogen dan staan. Tevens moeten er ook andere zaken getest worden als oogboldruk e.d. dit kan natuurlijk niet met lenzen in.

Succes! Mijn vriendin heeft het ook laten doen. Van -7 naar 0. 150% zicht.