Weet iemand een manier om de verdoving toegedient door de tandarts, sneller te doen verdwijnen?

Misschien ben ik op dit gebied een zeurpiet, maar zo'n verdoving duurt minimaal 3 uur!!! Het is een verschrikkelijk naar gevoel om een stuk van je lichaam kwijt te zijn. Er moet toch een manier zijn om dit veel meer te versnellen?

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
110.5K

Antwoorden (8)

Nee daar heb je geen manier er voor om te sneller laten verdwijnen.
Wat je wel kunt doen is een paar uurtjes lekker slapen.
En als je wakker bent is die weg..!!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Masseren is het enige dat je kunt doen om het te versnellen, naast gaan sporten, want door sporten stroomt het bloed sneller door je aderen... Masseren is ook duidelijk het stimuleert ook de doorbloeding...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
waardoor een evt wond van kies trekken lekker door gaat bloeden omdat je bloed dunner geworden is
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Masseren is een goed idee, met sporten moet je een beetje oppassen dat je je lip/wang niet kapot bijt, dit heb ik namelijk eens meegemaakt tijdens een volleybalwedstrijd. Een meisje uit m'n team was nog verdoofd toen de wedstrijd begon en beet vervolgens haar hele lip kapot tijdens een duik naar een bal omdat ze niks voelde.
ik heb zelf regelmatig tandartsverdovingen.... zo'n 3x per maand helaas. Er is heel weinig aan te doen, het moet vanzelf uitwerken. Veel masseren en veel kaakbewegingen maken (mond op en mond dicht) kan de doorbloeding stimuleren zodat het prikkende gevoel wat sneller weggaat. Soms kan een warm/koud compres (afwisselen) ook helpen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Voor zover ik weet is er geen manier om de verdoving sneller te laten verdwijnen. Wat je wel kunt doen als je er mee zit is met de tandarts overleggen of een verdoving echt nodig is.

Vaak wordt een verdoving gegeven om mensen gerust te stellen en niet zozeer om de pijn te verdoven.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je kunt dit probleem gewoon voorleggen aan je tandarts.
Hij/zij kan dan eventueel minder verdoving toedienen.
Het moet natuurlijk wel werkbaar blijven voor tandarts en patient, maar er is wel degelijk te spelen met de dosis.
Bij grote ingrepen wordt er een 'depot' ingebracht, een flinke voorraad die lange tijd doorwerkt.
14 jaar geleden
Ik ben zelf tandartsassistente en ligt aan de hoeveelheid die je krijgt toegedient en het is ook per persoon verschillend hoelang een verdoving blijft werken, bij sommige mensen duurt het maar een uurtje en bij sommige mensen kan het ook wel eens een paar dagen duren. Gemiddeld werkt een verdoving 3 a 4 uur.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Mijn tandarts heeft me verteld dat bewegen met je mond helpt. Kauwgum eten, maar daarbij moet je oppassen dat je je wangen niet stuk bijt, want dat voel je dus niet. Ik beweeg mijn kaken heel veel op-en-neer als ik een verdoving heb gehad, en volgens mij helpt dat wel!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je voor de behandeling kunt volstaan met de kleine verdoving, is die ook weer snel uitgewerkt. Ik kon niet zo goed tegen de grote verdoving, en sindsdien krijg ik (als het kan) de kleine verdoving met de kleine naald. Die is net zo goed, maar werkt veel sneller uit.

Alleen als je echt een behandeling aan de zenuwen moet hebben moet je wel de grote hebben hoor!