Zelfs met koorts kun je in het openbaar vervoer, godzijdank krijg je daar geen boete voor...
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Cryofiel
14 jaar geleden
Ik denk dat de vraag niet alleen ging over het openbaar vervoer, maar over openbare plekken in z'n algemeenheid. De straat op, een winkel in, ergens iets gaan drinken - dat soort dingen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook daar staan nog geen boetes voor, dus ook dat mag...
In principe kun je zelf wel aanvoelen wanneer je weer naar buiten kunt -zelfs als je nog met koorts rond loopt.
Zolang je maar goed naar je eigen lichaam luistert, deze geeft namelijk precies aan wat jij wel en niet aan kunt.

Koorts op zich is niet besmettelijk, dus wees daar niet bang voor.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Het is een fabeltje dat je met koorts niet naar buiten zou mogen. Dus je hoeft absoluut koortsvrij te zijn!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je vraag gaat over tot wanneer je besmettelijk bent is dat over het algemeen bij de Mexicaanse griep tot 2 dagen nadat de koorts weg is. Let wel, over het algemeen, dat zegt niets over jou persoonlijk.

Maar met gebruik van zakdoeken en netjes je elleboog voor je mond houden met hoesten kun je zonder schuldgevoelens naar buiten ook met griep.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Je mag je best even naar buiten voor een wandelingetje of boodschap als je koorst hebt.
Ga pas opnieuw werken als je ten minste 24 uur volledig koortsvrij bent. Koorts is immers een verdedigingsmechanisme tegen de ziekmakende virussen of bacteriën in je lichaam. Zolang je koorts hebt, kun je je collega’s daarmee besmetten.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Nul. Eigenlijk kun je ook met koorts wel naar buiten, zeker als het weer niet al te guur is, maar dat is wellicht niet altijd even verstandig en ook niet altijd even prettig.
Maar zodra de koorts weg is, kun je zeker weer lekker en frisse neus gaan halen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Ook gewoon je eigen gevoel daar in volgen, Sap! Als jij denkt dat het beter is van niet (en je bent intelligent genoeg om dat zelf in te kunnen schatten), gewoon lekker binnen blijven...!
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
Als je koorts hebt dan is dat een teken dat je lichaam aan het vechten is tegen ziektekiemen. Die kunnen afkomstig zijn van een virus maar ook van een bacterie. Om je lichaam de kans te geven om daartegen te vechten, is het belangrijk dat je voldoende rust neemt. De natuur zorgt ervoor dat je voldoende rust neemt doordat je je vaak beroerd voelt als je koorts hebt. Als je door blijft "rennen" en je lijf dus geen gepaste rust gunt, dan heb je kans dat de koorts langer aanblijft en daadoor alleen maar erger en/of langer ziek wordt. dan wanneer je wel voldoende rust zou hebben genomen. In principe kun je met koorts dus gewoon naar buiten gaan, daar zul je niet zieker van worden. Rust is veel belangrijker.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
In principe kun je ook met koorts naar buiten.
Een aantal mensen doet dit niet omdat ze zich ziek voelen.