Als een kop wordt afgehakt in een guillotine, merkt diegene dan niet 0 ,5 seconden dat je hoofd valt..dat je het nog net ziet/merkt..?

er is namelijk nog heel even bloed in het hoofd en hersenen, of slaat de klap je buitenbewustzijn? Beetje rare vraag misschien maar wil het wel is weten eigenlijk, of je dan je hoofd ziet vallen, zeg maar.

Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden
1.2K

Het beste antwoord

Lijkt me van wel, grote kans.
Maar er is niemand die het precies kan vertellen.
Verwijderde gebruiker
14 jaar geleden

Andere antwoorden (1)

Ha, die ESVW;

De valbijl is een uitvinding van een Franse arts die het doel had om de doodstraf zo snel, humaan en pijnloos mogelijk uit te laten voeren. Het instrument is tenminste nog tot halverwege de vorige eeuw gebruikt. Ik neem daarom aan dat het ontwerp toch wel zo goed moet zijn geweest dat de veroordeelde ook echt op slag dood is.