wie heeft er ervaring met een te trage schildklier? kan je gewoon werken,sporten?

Weet jij het antwoord?

/2500

Het beste antwoord

Wat is je vraag precies? Er is een verschil tussen een trage schildklier die goed behandeld wordt: dat wil zeggen dat je levothyroxine (het nagemaakte, identieke schildklierhormoon) slikt en een trage schildklier waar iemand geen schildklierhormoon wil slikken. Zie ook weetjes uit onderstaande link over schildklierhormoon. Bij een goed behandelde trage schildklier slik je een dosis die goed voor je is. Dat kun je zien aan bloedwaarden: de TSH en FT4. De TSH hoort bij een goed behandelde te trage schildklier op ongeveer 1 te zitten. Meer kun je erover lezen op onderstaande links en eventuele vragen via onderstaand forum te plaatsen. Wordt je goed behandeld, zijn je bloedwaarden al enige maanden goed en heeft het lichaam voldoende tijd gehad om te herstellen van het tekort aan schildklierhormoon, dan is werken en sporten in principe meestal geen probleem. Kortom als je eenmaal goed behandeld wordt heb je na een tijdje geen problemen met werken en sporten. Echter: er is een groep patiënten die toch niet optimaal kunnen presteren. Niet in werksituatie (onregelmatige werktijden vooral of fysiek belastende of stressvolle beroepen) en ook niet op sportgebied. Waarom dat is, is vooralsnog niet geheel duidelijk. Wordt je niet behandeld voor je te trage schildklier, heeft het lichaam een tekort aan schildklierhormoon. Dat is onder andere van invloed op de hartwerking. Dan kun je minder presteren. Ook kan het werk beïnvloed worden: minder concentratie, meer fouten, snel moe. Als een trage schildklier eenmaal goed behandeld is, dan is er genoeg schildklierhormoon (deels uit je eigen schildklier, deels uit pillen) in je lichaam. Het lichaam ziet gelukkig geen verschil tussen het hormoon uit de pillen en uit de nog deels eigen werkende schildklier. Technisch gezien heb je eigenlijk op dat moment geen trage schildklier. Want er is genoeg schildklierhormoon. Wel moet je dan consequent iedere dag je aanvullende hormoonpillen slikken. Lees hieronder in de links.

Bronnen:
http://www.hypomaarniethappy.nl/phpbb3/
http://www.schildklier.nl/media/www_schild...
www.schildklier.nl

Als je gewoon je medicijnen blijft gebruiken, ben je waarschijnlijk wat eerder moe. Maar voor de rest nergens last van

Bronnen:
Eigen ervaring

Dat ligt eraan hoeveel te laag hij is. Als hij erg laag is zul je daar geen energie voor hebben. Maar het is wel goed in beweging te blijven, hoe moe je ook bent. Want anders word je gauw te dik. Het kan geen kwaad om te werken/sporten, daar gaat je schildklier niet harder of zachter van werken. Een te lage schildklier is trouwens goed te behandelen met medicijnen, zodat je er geen last van hebt (geneest niet).

Natuurlijk kun je gewoon werken als je klachten niet al te erg zijn. Het enkele feit dat je schilklier te traag werkt, is op zich geen reden voor ziekteverzuim. Heel veel mensen hebben een te trage schildklier. Je moet dus gewoon doen wat je kan aan fietsen, zwemmen, hardlopen, stevig wandelen, dansen etc.

Een gepast antwoord gevonden voor je, klik op onderstaande link: Toegevoegd na 1 minuut: Je zal wel hydrocortisone moeten nemen, anders blijf je moe.

Bronnen:
http://www.kennisring.nl/smartsite.dws?id=60620

Het ligt eraan of je medicijnen slikt. Ik heb al 15 jaar een te trage schildklier, en voelde me heel erg slecht met het medicijn Thyrax, na jaren modderen met hogere en lagere doses kreeg ik een ander medicijn: Euthyrox en hier voel ik me echt veel beter bij. Ik kan eigenlijk alles doen, je bent alleen sneller uit je evenwicht, maar dat is logisch, door een onbalans in je hormonen. Dat geldt ook voor mannen trouwens.Je schildklierhormoon is een onderdeel van alle hormonen die je lichaam nodig heeft om te kunnen functioneren, als één ervan niet goed werkt krijg je een ongelijke situatie in je lichaam en dat voel je, het kan op den duur zelfs dodelijk zijn als je er niets mee doet.

Stel zelf een vraag

Ben je op zoek naar het antwoord op die ene vraag die je misschien al tijden achtervolgt?

/100