Groeien oorgaatjes bij baby's en kinderen weer dicht als je geen oorbellen meer in doet?

Je laat gaatjes prikken bij je kind, maar je kind wil geen oorbellen meer in, groeien die gaatjes dan weer vanzelf dicht, of houd je kind die de rest van haar / zijn leven?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.1K

Het beste antwoord

Het scheelt per persoon denk ik. Bij volwassenen is het helemaal niet zeker dat gaatjes dichtgroeien.

Ik heb gaatjes die na jaren geen oorbellen dragen nog zichtbaar zijn en ook niet dicht (merk ik als ik om de 2 jaar weer eens oorbellen in doe).

Omdat kinderen nog in de groei zijn zou er meer kans zijn dat het weer dicht groeit maar als ze als kind jaren oorbelletjes dragen en bijv in de puberteit besluiten dat ze van de gaatjes af willen, betwijfel ik sterk of de gaten dan nog helemaal dichtgroeien en een putje blijf je altijd zien
amigo
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Inderdaad! Daarom is de ellende ook met gaatjes bij baby's dat ze niks te kiezen hebben. Tegen de tijd dat ze een eigen mening krijgen over wel of geen oorbellen, zitten de oorbellen er al zo lang in dat de oorlel niet meer dichtgroeit. { Heel dikke plus voor jou antwoord!

Andere antwoorden (4)

Deze gaatjes groeien niet alleen bij baby's en kinderen dicht maar ook bij volwassenen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Nou... ik wil niet veel zeggen maar ik denk dat ik al 15 jaar geen oorbellen in heb gehad en ze zijn gewoon nog open hoor. Verder blijf je het gewoon altijd zien volgens mij ook al past er geen oorbel meer in. Het is gewoon een litteken.
amigo
12 jaar geleden
juist, precies wat ik net heb geschreven, ik kan dat volledig beamen.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Bij mij groeien ze ook niet meer dicht, en ik ken nog heel wat mensen bij wie het niet dichtgroeit. Dus een min, want dit klopt echt niet. Alleen als je ze nog niet zo lang hebt, en dan geen oorbellen meer in doet, wil het nog wel eens dichtgroeien. Maar zelfs dan blijft het een litteken. (Wat logisch is, want je maakt een gat in je huid. Als je ergens anders in je huid zo'n groot gat een gat maakt, hou je er meestal ook wel een litteken aan over)
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik ken ook personen, net als mijn echtgenote, waarbij het wel dichtgroeit.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Theo: is er dan werkelijk geen litteken meer te zien?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Neen, bi mijn kinderen en tot op heden blijven er geen littekens achter.
Wanneer ik een tijdje geen oorbellen in heb moet ik hem weer door prikken . Het doet even pijn maar het is wel te doen .
Als ik een half jaar geen oorbellen in gehad heb moet ik ze vaak wel weer beetje doorprikken.
Het beste kun je dus gewoon kleine knopjes in doen . Dat heb ik zelf nu ook en als ik grote oorbellen in wil hebben doe ik de kleine knopjes er gewoon uit.
Het is geen probleem en ze groeien niet gelijk dicht ! Maar je moet niet te lang wachten.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Je zoon-dochter zal niet zijn-haar hele leven een gaatjes houden, maar een klein puntje. Het gaatje groeit niet snel dicht.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb al vanaf jongs af aan gaatjes in mijn oren, en heb al een lange tijd geen oorbellen gedragen. Bij mij zijn de gaatjes niet dichtgegroeid en ik kan nog steeds oorbellen dragen, maar het 'kleine puntje' word kleiner en minder zichtbaar.