Mijn hond heeft een gezwel/knobbel bij haar tepel. Wat kan dit zijn?

Mijn hond is nu 7 jaar en heeft een gezwel/knobbel bij haar tepel. Ik heb het net ondekt en ik ga het zeker weten in de gaten houden. Als het over een paar dagen niet weg is, wil ik naar de dokter. Toch wil ik wel alvast weten wat het allemaal kan zijn. Ik maak me erg zorgen, want ze heeft nooit ergens last van gehad! Het is een meisje en in april word ze wel meestal loops, maar dit heeft ze nog nooit eerder gehad.

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
9.1K

Het beste antwoord

Wanneer je hond niet is gesteriliseerd is de kans dat ze kanker gezwelletjes in de borstklieren krijgt helaas wel groter.
Ik heb hier helaas zelf nu de ervaring mee met ons hondje. Het begon met 1 knobbeltje zo groot als een erwtje. Deze ging langzaam groeien en ze kreeg meer. Ondertussen hebben we haar al een keer laten opereren om er een aantal weg te laten halen en ze zal nog een keer moeten.
Ik zeg dit natuurlijk niet om je onnodig ongerust te maken.
Het is een mogelijkheid, de dierenarts zal je uitsluitsel kunnen geven.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden

Andere antwoorden (3)

Jouw `meisje`kan ook wel een vetbultje hebben. Maar laat je nu alvast niet gek maken door een negatief antwoord en ga maar naar de dierenarts. meestal valt de diagnose wel mee. Sleep well.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
het is vast onschuldig maar je moet er niet een paar dagen mee wachten. vandaag nog naar de dierenarts. een vet knabbel of tumor is een van de mogelijkheden

Toegevoegd na 53 seconden:
*knibbel
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Knobbel*
Ga onmiddellijk met je hond naar de dierenarts. Een gezwel bij de tepel komt vaker voor bij niet gesteriliseerde teefjes en is vaak kwaadaardig. Kan meestal wel geopereerd worden. Sterkte!