Ik ben al 3 maanden niet naar mijn werk geweest wegens een depressie, ik ben nu al 2 maanden niet uit betaald, wie is daar nu verantwoordelijk voor?

Ben naar huisarts geweest, loopt intake bij psych nu. Ben dus hulp aan het zoeken en slik nu medicijnen. Ben sinds salarisbetaling Jan. niet meer uitbetaald. Dacht dat ik nu uitkering via ziektewet kreeg volgens arbo arts niet. Hoe ga ik nu aan geld komen?

Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
1.5K
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Wat voor contract heb je.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
0 uren contract zeker?
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Dat betekend nog niet dat je nergens recht op hebt, gelukkig.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Ik heb een jaarcontract.
Verwijderde gebruiker
12 jaar geleden
Iedereen in ieder geval hartstikke bedankt voor het meedenken!

Antwoorden (2)

Als je in loondienst bent en je hebt je keurig ziekgemeld en de arbo arts is het daarmee eens dan moet je werkgever je gewoon betalen.
ronron1212
12 jaar geleden
Ik las dat je een jaarcontract hebt. Dit houdt in dat ze tot het einde van het contract gewoon loon moeten geven, ziek of niet ziek. Echter vallen de evt. onregelmatigheid toeslag en andere toeslagen weg. Je krijgt dus het basisloon, hetgeen in je contract staat.
Een ziektewet uitkering krijg je wanneer je ontslagen wordt, of wanneer je contract afloopt en je nog steeds ziek gemeld bent. (wanneer je zelf ontslag neemt krijg je geen uitkering van de ziektewet)
Je hebt recht op je eigen loon van je werkgever. Je werkgever is hiervoor verzekerd of heeft een andere regeling getroffen, want er zijn wel vaker mensen ziek.
Ik zou een gesprek aanvragen met je leidinggevende, of wanneer je dit niet ziet zitten ivm je depressie een brief/mail sturen. Er gaat blijkbaar iets mis bij de administratie.
Willen ze niet mee werken, kun je naar de vakbond (ben je lid?).
Vergeet niet dat je RECHT hebt op je loon, ookal ben je ziek. Laat je niet afschepen met de smoes "crisis", want je werkgever zou hiervoor verzekerd moeten zijn. Mensen zijn wel eens vaker ziek, en dit maakt niet dat jij geen recht meer hebt op geld. Zolang je contract loopt, zou je geld moeten krijgen van je werkgever.
Evt. kun je iemand uit je familie/vrienden kring kunnen vragen je te ondersteunen. Het valt niet mee om voor jezelf op te komen tijdens een depressie.
Veel succes hiermee.
En natuurlijk met de depressie.

Toegevoegd na 3 minuten:
Het gaat wel om een contract met een bepaald aantal uren. Als je een 0-uren contract hebt, word je betaald naar het aantal uren dat je werkt. Oftewel, werk je niet, word je niet betaald.